Pranešimai spaudai
2002
rugpjūčio 22 d.
rugpjūčio 22 d.
Šiandien, rugpjūčio 23 d., Švietimo ir mokslo ministerijoje vyko pasitarimas – konferencija “Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo aktualijos 2002-2003 mokslo metais“. Didžiausias dėmesys konferencijoje buvo skirtas aktualiausios šiuo metu temos aptarimui – kaip įgyvendinti visuotinį priešmokyklinį ugdymą. Konferencijoje dalyvavo švietimo ir mokslo ministras Algirdas Monkevičius, ministerijos, apskričių, savivaldybių švietimo padalinių specialistai, atsakingi už ikimokyklinį, priešmokyklinį ir pradinį ugdymą.
Pasak Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėjos Gražinos Šeibokienės, išaugęs institucinio priešmokyklinio ugdymo poreikis, priešmokyklinių grupių plėtra 2001-2002 mokslo metais, skatina imtis ryžtingų žingsnių kuriant juridinius šios pakopos pamatus, susitarti dėl tolimesnės plėtros. “Svarbu, kad priėmus Švietimo įstatymo pataisų įstatymą, įteisinantį priešmokyklinį ugdymą, būtų sklandžiai vykdomi ir kiti darbai”, – sakė G.Šeibokienė.
Renginio metu buvo aptartos prioritetinės Švietimo ir mokslo ministerijos ir savivaldybių ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo veiklos sritys, numatyti kertiniai darbai, kuriuos būtina atlikti per ateinančius mokslo metus. Pristatyti ir aptarti svarbiausių teisės aktų – Švietimo įstatymo, Bendrojo lavinimo mokyklų moksleivio krepšelio ir sutartinių moksleivių apskaičiavimo metodikos pakeitimo ir papildymo - projektai.
Ministerija įsipareigoja 2002-2003 m. parengti priešmokyklinio ugdymo turinį, organizavimą ir finansavimą reglamentuojančius teisės aktus, inicijuoti optimaliausių priešmokyklinio ugdymo įgyvendinimo modelių paieškas, inicijuoti ir finansiškai remti sistemingą su priešmokyklinio amžiaus vaikais dirbančių pedagogų kvalifikacijos tobulinimą.
Savivaldybės, atsižvelgdamos į vietos ypatumus, ieškos galimybių plėtoti institucinį priešmokyklinį ugdymą, steigdamos priešmokyklines grupes bei įgyvendindamos kitokius, labiau regiono specifiką atitinkančius priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius, derins jų realizavimo galimybes su naujaisiais finansavimo “pinigai seka paskui vaiką” principais, rūpinsis priešmokyklinio ugdymo kokybe.
Konferencijoje Vilniaus pedagoginio universiteto mokslininkai pristatė Lietuvos vaikų brandumo mokyklai tyrimą. Tyrimo išvados skatina rūpintis, kad į pirmąją klasę vaikai ateitų sulaukę šešerių metų.
Pasitarime taip pat diskutuota dėl sveikatos ugdymo organizavimo ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir pradinėse klasėse, aptarti opiausi kasdieniniame savivaldybių gyvenime iškylantys klausimai.
Informacijos ir ryšių su visuomene sektoriaus
vyriausiasis specialistas Edvardas Špokas
tel. 74 31 85