Pranešimai spaudai

2003
vasario
03 d.

Daugiau dėmesio bus skiriama gabių vaikų ugdymui


Mokyklose išnaudojamos ne visos gabių vaikų ugdymo galimybės, mano 9-12 kl. klasių moksleiviai ir jų mokytojai. Tai parodė Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas tyrimas “Itin gabių vaikų ugdymo situacijos Lietuvoje analizė”. Tyrimą ministerijos užsakymu atliko Kauno technologijos universiteto mokslininkai.Moksleivių ir mokytojų nuomone, mokyklose taikomi ne visi galimi itin gabių vaikų ugdymo metodai. Tačiau ir moksleiviai, ir mokytojai yra linkę pritarti tiems darbo su gabiais vaikais metodams, kuriuos Lietuvoje galima vadinti tradiciniais, pavyzdžiui, gabiųjų vaikui rengimui konkursams ir olimpiadoms, konkursų ir olimpiadų organizavimui. Į netradicinių, mažiau įprastų metodų taikymą (pavyzdžiui, nelankyti pamokų) mokytojai žiūri atsargiai, o moksleiviai turi netgi neigiamas nuostatas.

Pažymėtina, kad tik 27 proc. apklaustųjų moksleivių pritarė teiginiui, jog jų mokykloje itin gabūs moksleiviai yra gerbiami ir mėgstami bendraamžių. Mokytojai pastarąjį teiginį vertina kitaip – net 73 proc. jų mano, kad mokykloje bendraamžiai mėgsta ir gerbia itin gabius vaikus.

Gana ryškiai skiriasi berniukų ir mergaičių nuostatos. Mergaitės išsakė didesnį nepasitenkinimą esama gabių moksleivių ugdymo situacija Lietuvoje ir savo mokykloje, jos labiau pritarė teiginiams, kad gabių moksleivių ugdymui turėtų būti skiriama daugiau dėmesio. Mergaičių nuostatos gabių bendraamžių atžvilgiu pasirodė esą teigiamesnės.

Tyrimo duomenimis, itin gabiais mokytojai vidutiniškai laiko 10,53 proc. savo mokinių. Lyginant įvairių mokytojų grupių požiūrius, nustatyta, kad kaimo mokytojų požiūris šiuo klausimu statistiškai reikšmingai skiriasi nuo rajono centrų ir miestų mokytojų požiūrio. Miesto mokytojai itin gabiais linkę laikyti 14,89 proc. savo mokinių, rajono centro – 10,24 proc., o kaimo – tik 5,21 proc.

Lyginant įvairių mokomųjų dalykų mokytojų požiūrius, nustatyta, kad optimistiškiausiai savo ugdytinių gebėjimus vertina kūno kultūros mokytojai (itin gabiais jie laiko 26,61 proc. moksleivių) ir menų mokytojai (13,71 proc.). Nuosaikiausią požiūrį išsakė matematikos (6,14 proc.) ir informatikos (7,77 proc.) mokytojai.

Šiuo metu Švietimo ir mokslo ministerija baigia rengti Gabių vaikų ugdymo programos projektą. Jį tobulinant bus atsižvelgiama į tyrimo “Itin gabių vaikų ugdymo situacijos Lietuvoje analizė” duomenis.



Informacijos ir ryšių su visuomene
sektoriaus vadovė Nomeda Barauskienė
tel. 274 31 85