Pranešimai spaudai
2005
vasario 01 d.
vasario 01 d.
Vasario 1 d., antradienį Vilniuje, Vilniaus apskrities viršininko administracijoje (Europos a. 1) įvyks Mokyklų tobulinimo programos “B” komponento „Švietimo kokybės vadybos sistema“ dalinio komponento (KB4) „Vidaus ir išorės auditas“ informacinis seminaras “Mokyklų tobulinimo išorės auditas”Šis renginys skirtas šalies apskričių valstybinės švietimo priežiūros skyrių bei tarnybų visiems specialistams supažindinti su Mokyklų tobulinimo programos dėka šalies savanorėse mokyklose išbandomu išorės audito metodikos projektu. Iki šiol geriausiai šią medžiagą žino būsimieji šalies išorės audito komandų vadovai ir konsultantai, Praėjusių metų pabaigoje specializuoti išorės audito koncepciją ir metodikos projektą pristatantys seminarai buvo skirti Kaišiadorių rajono, Kauno ir Šiaulių miestų, Prienų, Širvintų, Tauragės, Utenos ir Vilkaviškio rajonų mokyklų direktoriams ir pedagogams. Šių rajonų 2-3 konkurso tvarka atrinktose mokyklose sausį ir gruodį lankėsi bandomo išorės audito komandos, kurios siekė pagal naują metodiką įvertinti mokyklų darbą bei jų teikiamas paslaugas vaikams.
Antradienį įvyksiantis seminaras – tai dar vienas žingsnis pristatant išorės audito koncepciją šalies švietimo darbuotojų bendruomenei, siekiant, kad apie šią naujovę apskričių priežiūros atstovai sužinotų iš kūrėjų lūpų ir ir susipažintų su gerąja išorės audito patirtimi, o kai kuriems jų – ir įsitraukti į naujos mokyklų vertinimo koncepcijos ir metodikos kūrimą, tapti komandų nariais.
“Europoje ir daug kur pasaulyje stebime pažangią tendenciją – švietimo kokybės vertinimas suprantamas ne kaip tradicinė inspekcija, o kaip mokyklos tobulinimo proceso dalis. Vertindami švietimo paslaugų kokybę konkrečioje mokykloje, atsisakome “klaidų taisymo” ar “bausmių sistemos sukūrimo” filosofijos. Išorės auditui dėmesio centre – pamokos kokybė ir auditorių rekomendacijos, kaip tą kokybę pagerinti”, - apie naujoves pasakojo Mokyklų tobulinimo programos “B” komponento „Švietimo kokybės vadybos sistema“ administratorė dr. Rita Dukynaitė.
Pasak specialistų, Lietuvoje siekiama nekartoti kai kurių kaimyninių šalių klaidų, ir į išorės audito metodikos diegimą bei pritaikymą vietos sąlygomis nuo pat pradžių siekiama įtraukti įvairių lygių švietimo sistemos darbuotojus.
Išorės auditas – tai specialiai išmokytų išorės auditorių atliekamas mokyklos ugdymo proceso vertinimas ir tobulinamų veiklų rekomendavimas. Įgyvendinant MTP yra rengiama Išorės audito metodika, šios metodikos mokymo programa bei išorės audito komandų vadovai ir auditoriai, atrankos ir jų akreditavimo tvarka. Šiuo darbus atlikti yra suburta ekspertų iš visos Lietuvos darbo grupė, kuri dirbo vadovaujama Didžiosios Britanijos organizacijos “Nord Anglia” konsultanto Maiko Harrisono (Mike Harrison).
Taip pat rengiant Išorės audito metodikos projektą 2004-2005 m. dalyvauja aštuonios aukščiau paminėtos savivaldybės, atrinktos konkurso būdu. 2005 metų viduryje numatoma baigti ir patvirtinti Išorės audito metodiką, mokymo programą ir akredituoti pirmuosius išorės audito komandų vadovus ir auditorius, įsteigti Nacionalinę audito agentūrą, kuri analizuotų ugdymo procesą, jo rezultatus, konsultuotų mokyklas tobulinant jų veiklą. Išorės audito metodikos bandomąjį projektą numatoma baigti 2007 m. taip įtvirtinant Išorės audito taikymo sistemą Lietuvos bendrojo lavinimo sistemoje.
Papildomos informacijos kreiptis:
Jonas Oškinis, “Baltijos viešųjų ryšių grupė”, tel. 85 2153377, mob. 8650 85115, el. p. joskinis@bvrg.lt
Gražvydas Kazakevičius, Mokyklų tobulinimo programos komponento “Švietimo kokybės valdymo sistema” “Išorės audito” programų koordinatorius, tel. 85 210 98 23, mob. 674 04306, el.p. grazvydas.kazakevicius@spc.smm.lt