Pranešimai spaudai

2004
lapkričio
29 d.

Lietuva mokosi pertvarkyti mokyklų tinklą


Įgyvendindama Mokyklų tobulinimo programą (MTP), šalies Švietimo ir mokslo ministerija šį mėnesį išleido Mokyklų tinklo pertvarkos metodines rekomendacijas ir šių rekomendacijų darbo sąsiuvinį. Jų tikslas – padėti šalies savivaldybėms parengti mokyklų tinklo pertvarkos bendruosius planus.Šį ir gruodžio mėnesį 6 šalies regionuose vyksta ir Mokyklų tobulinimo programos D komponento (KD) "Mokyklų tinklo optimizavimas" 1 dalinio komponento "Tinklo pertvarkos metodinės rekomendacijos" mokymai, skirti metodinių rekomendacijų įsisavinimui.

Šalies pedagogų bendruomenės tarpe mokyklų tinklo pertvarka priimama itin jautriai – šalyje kasmet mažėjant mokinių, reikia apsispręsti, kaip geriau organizuoti mokyklų veiklą, kad nenukentėtų vaikų ugdymo kokybė. Mokyklų tinklo pertvarkos metodinės rekomendacijos siekia padėti išlaikyti švietimo kokybę, prieinamumą bei lygias galimybes mokiniams.

Prieš metus parengtas kaip projektas, dvylikos autorių kolektyvo ir dar šešių talkininkų iš šešių bandomųjų savivaldybių, atrinktų konkurso tvarka, darbas šiandien tapo svarbiausiu Mokyklų tobulinimo programos D komponento parengtu dokumentu. Jo sukūrimą konsultavo Didžiosios Britanijos Lisco universiteto profesorius dr. Haris Tomlinsonas (Harry Tomlinson) ir Bato universiteto profesorius dr. Maikas Volosas (Mike Wallace), o didžiausią darbą atliko Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Stanislava Strolaitė

Lietuvoje mokyklų tinklą pertvarkyti pradėta prieš penkerius metus. Mokyklų tinklo pertvarkos planas įgyvendinantMTP šį pavasarį sukurtas Klaipėdos miesto, Kauno, Mažeikių, Pasvalio, Šalčininkų ir Varėnos rajonų savivaldybėse (tose, kurios dalyvavo bandomajame projekte). Reali jų patirtis – nuo rajono prioritetų pristatymo iki konkrečių mokyklų mokytojų perkvalifikavimo - pateikta knygos pavyzdžiuose. Knygoje taip pat akcentuojama, kad vykdant mokyklų tinklo pertvarką būtina tartis, konsultuotis, derinti sprendimus su vietos politikais, mokinių tėvais, mokytojais, vietos bendruomenėmis.

“Mokyklų tinklo pertvarka turi būti dialogas tarp atsakingų darbuotojų ir mokyklų bendruomenių. Kita vertus, ligšiolinė praktika rodo, kad rajonuose, kurie nedelsė pradėti mokyklų tinklo pertvarkos, ji pavyko geriau ir jau dabar mokyklos yra geriau aprūpintos bei atitinka vaikų poreikius. Mokyklose nelieka antros pamainos, pagerėja mokymosi sąlygos bei saugumas, mokyklų aprūpinimas”, - sakė Mokyklų tobulinimo programos “D” komponento “Mokyklų tinklo optimizavimas” vadovė Regina Klepačienė.

Visų šalies rajonų atstovai po seminaro turės mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano rengimo (duomenų rinkimo, švietimo būklės analizavimo ir raidos prognozavimo, duomenų rinkimo, viešųjų konsultacijų) bei įgyvendinimo patirtimi paremtus pagrindus.

Apie Mokyklų tobulinimo programą

Mokyklų tobulinimo programa – didžiausias Lietuvos bendrojo lavinimo investicinis projektas nuo Nepriklausomybės atkūrimo. Jo biudžetas siekia 180 mln. litų, iš kurių per 100 mln. litų sudaro Pasaulio banko paskola, kuri bus pradėta grąžinti 2007, o baigta – 2019 m. Už pasiskolintus iš PB pinigus šalies mokykloms perkamos šiuolaikiškos mokymo priemones, programinė įranga, mokykliniai autobusai, renovuojamos mokyklos, finansuojamos užsienio specialistų konsultacijos. Už Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir savivaldybių lėšas finansuojamas įvairių metodikų bei mokymo programų rengimas, mokytojų ir mokyklų direktorių kvalifikacijos kėlimo seminarai, švietimo valdymo, politikos analizės, moksleivių pažangos vertinimo sistemų sukūrimas.

Mokyklų tobulinimo programos tikslas - pagerinti šalies 5-10 klasių mokinių pasiekimus modernizuojant bendrąjį lavinimą ir užtikrinant veiksmingą ir racionalų švietimui skirtų lėšų panaudojimą. Programos poveikį pajus visa bendrojo lavinimo sistema – keliama mokytojų kvalifikacija, diegiami nauji vadybos, mokymo ir mokymosi bendradarbiaujant tarp skirtingų mokyklų ir mokyklų bendruomenių grupių principai atsilieps švietimo stiprėjimui ir tobulėjimui.

Papildomos informacijos kreiptis:

Rasa Šnipienė
Koordinavimo tarnybos direktorė, Mokyklų tobulinimo programa, LR Švietimo ir mokslo ministerija
tel. 85 2743174; mob. 8 686 26236 ; el. p. rasa.snipiene@smm.lt, www.mtp.smm.lt