Pranešimai spaudai
2004
liepos 27 d.
liepos 27 d.
Šiandien Vilniuje savo vizitą pradeda Pasaulio banko misijos delegacija, vadovaujama Pasaulio banko atstovybės Vašingtone Švietimo sektoriaus atstovės bei Mokyklų tobulinimo programos kuratorės Ana M. Jeria. Delegacija, į kurios sudėtį taip pat įeina Pasaulio banko atstovės Lenkijoje bei Rumunijoje Elzbieta Sieminska ir Mariana Moarcas, vizito metu įvertins 2003 metų spalio mėn. – 2004 metų birželio mėn. vykdytų Mokyklų tobulinimo programos veiksmų pažangą.
Švietimo specialistai domėsis Mokyklų tobulinimo programos įvykdytais darbais ir pasiektais rodikliais bei aptars tolimesnį Švietimo ir mokslo ministerijos ir Pasaulio banko bendradarbiavimą.
Pasaulio banko misijos delegacija taip pat dalyvaus Švietimo ir mokslo ministro užsakymu parengtos eksperto Martin Godfrey atliktos studijos apie mokymosi visą gyvenimą finansavimą Lietuvoje pristatyme.
Vizitas padės pagrindus šių metų lapkričio mėnesį vyksiančiam Pasaulio banko misijos vizitui, kurio metu bus įvertinti Mokyklų tobulinimo programos pasiekimai, praėjus pusei programos vykdymo laiko.
Mokyklų tobulinimo programa – didžiausias Lietuvos švietimo investicinis projektas nuo Nepriklausomybės atkūrimo. Jo biudžetas siekia 180 mln. Litų, iš kurių per 100 mln. litų sudaro Pasaulio banko paskola, kuri bus padėta atiduoti 2007, o baigta – 2019 m.
Jau šį rudenį Lietuvos mokyklas pasieks už Lietuvos respublikos Vyriausybės pasiskolintus pinigus šalies mokykloms bus perkamos šiuolaikiškos mokymo priemones, programinė įrangą, mokykliniai autobusai, bus finansuojamas pagrindinių mokyklų atnaujinimas bei užsienio konsultantų pagalba.
Mokyklų tobulinimo programa pirmiausia skirta pagerinti šalies 5-10 klasių moksleivių pasiekimus, modernizuoti bendrąjį lavinimą ir geriau panaudojant švietimui skirtas lėšas. Naują švietimo ir jo vadybos kokybę pajus pirmiausia pagrindinės mokyklos, tačiau jos naudą pajus visos šalies mokyklos.
Pasaulio banko kuruojama Mokyklų tobulinimo programa – ženklus žingsnis į mokymo ir mokymosi bendradarbiaujant kultūros įtvirtinimą bei šiuolaikiškos švietimo vadybos sukūrimą Lietuvoje.