Pranešimai spaudai

2006
spalio
19 d.

Ministerija paprašė tyrimo išvadų dėl įvykio „Volungės“ pradinėje mokykloje


Švietimo ir mokslo ministerija kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės sudarytą komisiją prašydama pateikti tyrimo dėl sostinės „Volungės“ pradinėje mokykloje įvykusio įvykio išvadas ir rekomendacijas, kas pedagoginės psichologinės pagalbos sistemoje tobulintina, kad tokie skaudūs įvykiai nebepasikartotų. Papildomai paaiškiname, kad nuo 2004 metų, kai švietimo ir mokslo ministro įsakymu buvo patvirtintas naujas pedagoginės psichologinės pagalbos modelis, Lietuvoje pradėjo veikti nauja pagalbos teikimo sistema. Pagal ją, pedagoginė psichologinė pagalba teikiama trimis lygiais. Pirmiausia - mokykloje (kiekvienoje veikia specialiojo ugdymo komisija, į kurią įeina specialusis pedagogas, psichologas, socialinis pedagogas). Antras lygmuo – pedagoginė psichologinė tarnyba. Šios tarnybos įsteigtos visose savivaldybėse. 2005 metais tarnyboms finansuoti pinigai buvo įdėti į mokinio krepšelį. 2006 metais finansavimas padidintas 50 proc., 2007 metais planuojama dar didinti 20 procentų, kad į šias tarnybas ateitų dirbti reikiami specialistai.

Trečias lygmuo – Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, teikiantis pagalbą šalies mastu. Centras vykdo du nacionalinius projektus, remiamus Europos Sąjungos struktūrinių fondų. Vieno iš jų skiriama parama atnaujinamos pedagoginių psichologinių tarnybų patalpos, visa infrastruktūra. Kitas projektas skirtas iškritusių iš mokyklos vaikų grąžinimui. Pagal šį projektą taip pat tobulinama pedagoginėse psichologinėse tarnybose, mokyklose dirbančių specialistų kvalifikacija.

„Nuo rugsėjo mėnesio mokyklose papildomai buvo įsteigta 130 mokytojo padėjėjo ir 74 specialiojo pedagogo etatai. Šiemet mokyklose dirbančių psichologų atlyginimai padidinti 30 proc., taip pat didėjo socialinių pedagogų algos. Kitais metais mokinio krepšelyje integruotai ugdomiems specialiųjų poreikių vaikams ministerija numato finansavimą padidinti 13 procentų, tai yra maždaug 12 milijonų litų. Norime, kad atsirastų daugiau specialiųjų pedagogų, psichologų ir mokytojo padėjėjų“, - sako Arūnas Plikšnys, Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento direktorius.

Jo nuomone, Lietuvoje turėtų atsirasti daugiau specialių mokyklų, į kurią būtų laikinai nukreipiami vaikai, kamuojami įvairių neurozių. Šiuo metu tėra viena – Švėkšnos sanatorinė mokykla, kurioje mokosi mokiniai nuo pirmos iki dešimtos klasės.

Pastebėję, kad mokinys turi problemų, auklėtojai, mokytojai pirmiausia turėtų informuoti tėvus, mokyklos vadovus, mokyklos specialiojo ugdymo komisiją. Jeigu yra rimtesnių problemų, turi būti kreipiamasi į pedagoginę psichologinę tarnybą. Pagal dabar galiojančius teisės aktus, dėl vaiko mokytojai į pedagoginę psichologinę tarnybą kreiptis negali. Tarnybos specialistai atlieka asmenybės, intelekto įvertinimą, dėl to būtinai turi būti tėvų sutikimas.

Ryšių su visuomene skyriaus vyresnioji specialistė Alma Vijeikytė
Tel. (8 5) 2743136