Pranešimai spaudai
2007
sausio 24 d.
sausio 24 d.
Mokiniai, iškilus problemai, dažniausiai pagalbos kreipiasi į klasės auklėtoją. Tai parodė Švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu Vilniaus pedagoginio universiteto Socialinės komunikacijos instituto ir Klaipėdos universiteto mokslininkų grupės atliktas tyrimas „Pedagoginės psichologinės pagalbos mokykloje veiksmingumas (mokyklų psichologų, socialinių pedagogų, specialiųjų pedagogų, mokytojų padėjėjų funkcijos: mokyklose pagal pareigines instrukcijas ir realų darbo turinį)“.Mokiniai pagalbos į klasės auklėtoją linkę kreiptis dėl problemų, susijusių su bėgimu iš pamokų, mokymosi krūviais, mokinių konfliktais, azartiniais žaidimais. Į socialinį pedagogą mokiniai kreipiasi, kai susiduria su žalingų įpročių, netinkamos bendramokslių elgesio ar bendravimo su jais ir mokytojais problemomis. Logopedo, specialiojo pedagogo ir mokytojo padėjėjo veikla mokiniams mažiau suprantama.
Tyrimo rezultatų analizė parodė, kad mokiniai, jų tėvai, klasės auklėtojai patenkinti socialinio pedagogo, mažiau – psichologo suteikta pagalba. Klasės auklėtojo suteikta pagalba patenkinti mokiniai ir jų tėvai. Visų apklaustųjų teigimu, jie yra nepatenkinti mokytojo padėjėjo pagalba. Priežastys, dėl kurių mokiniai ir klasių auklėtojai nepatenkinti suteikta pagalba, susijusios su specialistų profesinės ir bendravimo kompetencijos stoka.
Tyrimo metu nustatyta, kad mokyklose ir kitose ugdymo institucijose dar nėra sukurtos vieningą psichologinę pagalbą laiduojančios sistemos.
Pateikdami rekomendacijas socialinės pedagoginės, psichologinės pagalbos mokykloje veiksmingumui gerinti tyrėjai siūlo papildyti mokyklų ir kitų ugdymo institucijų nuostatus, pagrindžiant kiekvieno specialisto pareigybes ir atsakomybes už komandinį darbą socialinės pedagoginės pagalbos srityje. Mokslininkai rekomenduoja sukurti vaikų, turinčių poreikį socialinei pedagoginei pagalbai, stebėsenos sistemą, užtikrinančią kokybiškas socialinės pedagoginės pagalbos paslaugas. Mokykloms siūloma peržiūrėti socialinės pedagoginės, psichologinės pagalbos profesionalų poreikį ir įsteigti papildomus socialinių pedagogų bei psichologų etatus pagal mokinių skaičių.
Ryšių su visuomene skyriaus vyriausioji specialistė Aida Janionytė
tel. (8 5) 2191233