Pranešimai spaudai
Švietimo ir mokslo ministras Algirdas Monkevičius nustebintas Seimo narės konservatorės I. Degutienės emocionaliais pareiškimais apie neva mokyklose vykdomą netinkamą vaikų lytinį ugdymą. „Seimo nariai ne kartą informuoti, kad ministerijos nuostata nesikeičia: lytinio ugdymo programos pagrindinis tikslas yra asmenybės vidinė branda ir pasirengimas šeimai“, - pabrėžė ministras A. Monkevičius Pastaraisiais metais ypač opios tapo tokios jaunimo problemos, kaip paauglių nėštumas, prekyba žmonėmis, seksualinė prievarta prieš vaikus, lytiškai plintančios ligos, ŽIV/AIDS ir kt. problemos. Švietimo ir mokslo ministerija yra patvirtinusi Universaliąsias sveikatos ugdymo bei Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programas, kuriomis vadovaujasišalies mokyklos Tačiau modernėjančios visuomenės nauji iššūkiai reikalauja ir naujų metodų spręsti informacijos pateikimo, vaikų apsaugojimo nuo klaidinančios, nemoralios informacijos klausimus. Lytiškumo ugdymo tikslas - asmenybės vidinė branda, pasirengimas santuokai, tėvystei ir motinystei, o lytinio švietimo – informuoti vaikus apie nėštumo, gimdymo, AIDS, lytiškai plintančių ligų, aborto riziką sveikatai. Lytinio ugdymo pagrindinė priemonė – valios ugdymas, o lytinio švietimo pagrindinė priemonė – žinių perteikimas. „Lietuvos švietimas turi remtis ir kitų šalių patirtimi, tačiau būtina apsisaugoti nuo radikalių metodų bei mokinių išnaudojimo ir apsidrausti nuo pavienių bandymų ugdymą naudoti komercinės reklamos tikslais. Šiuo tikslu ministerijos iniciatyva kartu su įvairių sričių specialistais ir kuriama Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programa“,- teigė ministras A. Monkevičius. Ši programa nėra susijusi su kontraceptikų ir prezervatyvų propagavimu, kaip tai norima kartais pateikti. Jos tikslas kaip tik yra dorovinis ugdymas, jaunuolių kritinio santykio su mus užplūstančia erotizuota kultūra skatinimas ir lytiniu būdu plintančių ligų, buitinio smurto, prekybos žmonėmis prevencija Ministras Algirdas Monkevičius pabrėžė, kad moksleivių rengimas šeimos gyvenimui yra ne švietimo, o sudedamoji ugdymo dalis ir kviečia politikus, mokslininkus, Bažnyčią aktyviau įsitraukti į rengimo šeimai programos kūrimą ir tobulinimą. Ateinančiaisiais mokslo metais pagrindinį dėmesį numatoma skirti integruojančioms programoms atnaujinti, nes tai daryti mus įpareigoja Švietimo įstatymo nauja redakcija bei Lietuvos švietimo plėtotės strateginės nuostatos iki 2012 m.