Pranešimai spaudai

2004
gegužės
21 d.

Mokyklos aptarė vidaus audito metodikos taikymo patirtį


Praėjusią savaitę Vilniaus Gabijos gimnazijoje įvyko seminaras, skirtas mokyklų veiklos įsivertinimui – vidaus auditui. Seminaro metu Švietimo ir mokslo ministerijos specialistai pristatė pranešimą apie Lietuvos švietimo kokybę Europos kontekste, 42 šalies mokyklų atstovai dirbo grupėse ir dalinosi patirtimi.
Mokyklų vidaus auditas – dalis mokyklų veiklos vertinimo sistemos. Mokyklų vidaus audito metodika Lietuvoje sukurta ir išleista 2002 metais, o diegiama įgyvendinant Mokyklų tobulinimo programą – didžiausią šio dešimtmečio švietimo investiciją į šalies mokyklas, skirtą pirmiausia 5 – 10 klasių moksleivių ugdymo kokybei gerinti.

Vidaus auditas – mokyklos komandos, sudaromos dažniausiai iš mokytojų, atliekamas paslaugų mokiniams teikimo įvertinimas. Jis derės su išorės auditu – išorės auditorių vertinimu, kurio rezultatai bus pateikiami mokyklai bei jos steigėjui. Turėdama šiuos du informacijos apie mokyklos veiklą bei jos kokybę šaltinius, mokykla pati galės įvertinti savo pasiekimus ir trūkumus ir priimti pagrįstus sprendimus, kaip tobulinti savo mokyklos veiklą.

“Seminaras apie vidaus auditą – labai svarbus žingsnis, siekiant mokyklų bendradarbiavimo . Mokyklos, dalindamosi patirtimi, gaudamos informaciją iš daugelio šaltinių, gali geriau taikyti šias žinias savo veikloje,” – įsitikinęs Gražvydas Kazakevičius, Švietimo plėtotės centro Švietimo raidos analizės skyriaus vyresnysis specialistas, Mokyklų tobulinimo programos Išorės audito komponento koordinatorius.

Išorės audito tikslas – kaip per veidrodį atspindėti mokyklos veiklą, remtis mokyklos vidaus audito duomenimis, ieškoti kokybinių pokyčių, mokyklos pridedamosios vertės. Lietuvoje diegiamas vidaus ir išorės audito dermės principas “Pasitikėk žmonėmis – tobulink procesus mokykloje” atspindi siekį diegti demokratinės vadybos modelį švietimo sistemose.

Vidaus audito metodikos taikymas mokyklose taps privalomas nuo šių metų rudens. Mokyklos du metus mokėsi taikyti šią metodiką. Šiuo metu jau beveik visose šalies mokyklose buvo vesti vidaus audito mokymai: įgyvendinant Mokyklų tobulinimo programą – visose 700 pagrindinių mokyklų, Švietimo ir mokslo ministerijai finansuojant – gimnazijose ir vidurinėse mokyklose.

Mokyklų tobulinimo programa, kurią sudaro keturi vientisi ir integralūs komponentai – Mokymo ir mokymosi sąlygų gerinimas pagrindinėje mokykloje, Švietimo kokybės vadybos sistemos sukūrimas, Energijos išlaidų mažinimas ir higienos sąlygų gerinimas bei Mokyklų tinklo optimizavimas – didžiausia nepriklausomos Lietuvos investicija į švietimą, kuriai skirta 180 mln. litų. Ši programa skirta sukurti moderniai mokyklai, kuri būtų atsakinga institucija, sugebanti nuolat tobulėti ir priimdama sprendimus vadovautis išsamiais ir patikimais duomenimis. Mokyklų auditas – vienas iš programos būdų, užtikrinantis teisingą sprendimų priėmimą ir situacijos suvokimą mokyklos viduje.

Mokyklų tobulinimo programos interneto svetainė: www.mtp.smm.lt

Papildomos informacijos kreiptis:
Rasa Šnipienė, Koordinavimo tarnybos direktorė, Mokyklų tobulinimo programa / LR Švietimo ir mokslo ministerija, tel. 85 2743174 / mob. 8 686 26236 / el. p. rasa.snipiene@smm.lt