Pranešimai spaudai

2004
lapkričio
15 d.

Mokyklų tobulinimo programos konsultantams seminarus vedė žinomas švietimo specialistas dr. Dean Fink


Lapkričio 11-12 dienomis Vilniuje, Pedagogų profesinės raidos centre įvyko pirmasis naujos kartos Mokyklų tobulinimo “Mokymo ir mokymosi sąlygų gerinimo pagrindinėse mokyklose” komponento (KA3) konsultantų seminaras “Mokymų lyderių mokymai”, skirtas mokymo procesų kaitos analizei, galimybėms, atsižvelgiant į istorinį bei kultūrinį kontekstus, ir būdams. Jį vedė tarptautinės švietimo plėtros konsultantas iš Kanados Dr. Dean Fink. Dr. Dean Fink yra daugelio knygų apie mokyklų tobulinimą bei švietimą autorius ir bendraautorius. Švietimo korifėjus per savo gyvenimą yra dirbęs įvairiuose švietimo sistemos lygmenyse: mokęs pradinėse, pagrindinėse bei vidurinėse mokyklose, vadovavęs įvairių tipų mokykloms bei Haltono (Ontarijo provincija, Kanada) Švietimo Tarybai.

Lietuvoje Dr. Dean Fink yra plačiausiai žinomas kaip drauge su bendraautore Louise Stoll parašytos ir 1998 m. lietuviškai išleistos knygos “Keičiame mokyklą” autorius. Ši knyga Lietuvos pedagogams buvo išskirtinis pavyzdys, kaip kalbant apie socialines permainas ir pokyčius skatinamas kūrybiškas mąstymas bei pateikiamos praktinės nuorodos, kaip derėtų elgtis klasėse ir mokyklose šiuolaikinių iššūkių akivaizdoje.

115 seminaro dalyvių – I ir II etapo konsultantų mokėsi aktyvių mokymo metodų, plėtė savo ir savo mokyklos supratimą apie mokymo ir mokymosi bendradarbiaujant metodus. Šiandien geriausieji iš jų tampa naujovių lyderiais.

“Keistis turi ne tik mokytojai – jie turi padėti keistis ir mokiniams, ugdyti kitokį suvokimą, sukurti jiems aplinką, kuri skatintų norą mokytis giliau, plačiau, ilgiau – tai ištisa sistema, kurioje konsultantai yra labai svarbi grandis. Manau, kad į šį Mokyklų tobulinimo programos projektą įsijungė tie, kurie nori keisti ir keistis. Šiame seminare akcentavome lyderių vaidmenį, jų santykį su kolektyvu ir mokiniais, mokymosi ir mokymo, kaip kultūrinių ir emocinių procesų, pagrįstų kontekstiniu mokymu, svarbą. Žinome, kad bandymai į kitą kontekstą perkelti net ir geriausius pavyzdžius, dažniausiai patiria nesėkmę”, - naujausius darbus apibūdino dr. Finkas.

Specialistai pastebi, kad dirbant su 10 – 16 metų vaikais tikslinga keisti įprastines pamokas, jose naudojant būdus, kurie padėtų mokytis veikloje. Vaikai dirbdami didesnėse ar mažesnėse grupėse atlieka bandymus, patys atranda, suvokia aplinkos dėsnius, išmoksta pristatyti žinias – iki tol dažnai to buvo išmokstama tik universitete ar darbovietėje.

Nuo šio rudens į Mokyklų tobulinimosi programos A komponento mokymus įsitraukia antroji mokyklų banga – dar 96 mokyklos kuriose mokysis jau visos mokyklos komandos. Iš viso naujoviškai mokyti vaikus MTP dėka galės ne mažiau 6 tūkst. pagrindinių mokyklų mokytojų.

Papildomos informacijos kreiptis:

Rasa Šnipienė
Koordinavimo tarnybos direktorė, Mokyklų tobulinimo programa, LR Švietimo ir mokslo ministerija
tel. 85 2743174; mob. 8 686 26236 ; el. p. rasa.snipiene@smm.lt, www.mtp.smm.lt