Pranešimai spaudai

2003
birželio
17 d.

Naujas Švietimo įstatymas užtikrins švietimo kokybę ir mokymąsi visą gyvenimą


Seimas dar kartą svarstė ir priėmė naujos redakcijos Švietimo įstatymą, kuris nustato Lietuvos Respublikos švietimo tikslus, švietimo sistemos principus, švietimo sistemos sandaros, švietimo veiklos, švietimo santykių pagrindus, valstybės įsipareigojimus švietimo srityje.
Pasak švietimo ir mokslo ministro Algirdo Monkevičiaus, įstatymas bus įrankiu kuriant ir plėtojant visiems prieinamą, kokybišką švietimo sistemą, kur kiekvienas asmuo, nepriklausomai nuos socialinės padėties, turės lygias galimybes mokytis, įgyti išsilavinimą, tobulinti kvalifikaciją. Prieš mėnesį Seimas buvo aprobavęs naują Švietimo įstatymą. Tačiau buvo nustatyta, jog straipsnis dėl moksleivių, iki 16 metų neįgijusių pagrindinio išsilavinimo, privalomo mokymosi iki 18 metų, prieštarauja Konstitucijai. Dabar numatyta, kad privalomas mokymasis pagal privalomas pradinio ir pagrindinio švietimo programas trunka iki 16 m.
Įstatymas numato priemonių, kurios apsaugotų vaikus nuo iškritimo iš švietimo sistemos: lanksti įvairių švietimo įstaigų sistema, socialinių darbuotojų veikla mokyklose, finansavimas pagal lėšų skyrimo vienam mokiniui principą.
Įstatyme taip pat numatyta, kad pradinio ugdymo 1-ąją klasę vaikas pradeda lankyti, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 7 metai.
Švietimo įstatyme įteisinamas priešmokyklinis ugdymas, kurio paskirtis – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pradinėje mokykloje, įgyti socialinių įgūdžių.
Įstatyme įteisinama mokyklų tipų įvairovė – nuo darželių-mokyklų iki gimnazijų, vidurinių, jaunimo mokyklų ir visų švietimo valdymo grandžių įgaliojimai bei atsakomybė.

Seimas nepritarė siūlymui, kad nuo 2005 m. rugsėjo 1 d. mokytojo darbo užmokestis būtų ne mažesnis nei mėnesinis darbo užmokestis valstybės sektoriuje.
“Neatsisakau ketinimų sudaryti prielaidas mokytojų atlyginimo didėjimui. Kartu su švietimo profesinėmis sąjungomis, savivaldybių ir mokyklų atstovais ministerija baigia rengti pedagogų etatinio darbo apmokėjimo tvarkos projektą, kuris bus teikiamas Vyriausybei. Vienas iš šios programos komponentų – darbo užmokesčio augimas priklausomai nuo darbo kokybės”, - sakė A. Monkevičius.
Švietimo ir mokslo ministro A. Monkevičiaus nuomone, etatinio darbo apmokėjimo įvedimas ir atlyginimo didinimas yra svarbus žingsnis gerinant socialinę pedagogų padėtį.


Informacijos ir ryšių su visuomene
sektoriaus vadovė Nomeda Barauskienė
tel. 274 31 85