Švietimo ir mokslo ministerija kviečia Lietuvos švietimo profesinių sąjungų jungtinę atstovybę konstruktyviam pokalbiui.
„Švietimo ir mokslo ministerija kalbasi su visais, norinčiais kalbėtis. Esame visada atviri konstruktyviam dialogui. Jį ir siūlome užuot dirbtinai ieškojus priešų ir kėlus įtampą“, - sako švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė.
Pasak viceministrės, nors šiuo metu pedagogų darbo užmokestis nėra toks, kokio norėtųsi, bendrai švietimo finansavimas didėja ir ieškoma galybių dar jį didinti.
Nuo 2014 m. po 4 metų pertraukos mokinio krepšelis vėl pradėjo didėti: 2014 m. jis padidintas 38 Lt (nuo 3310 Lt iki 3348 Lt), o 2015 m. planuojama, kad mokinio krepšelis padidės dar 32 Lt ir sudarys 3380 Lt (arba 979 Eur).
Nuo šių metų rugsėjo 1 d. mokytojams, kurie klasėje dirba su 23 ir daugiau mokinių, mokinių darbų tikrinimui tarifikuojama daugiau valandų, už kurias papildomai apmokama.
Nuo 2015 m. sausio 1 d. planuojama didinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų darbo užmokestį. Tam ketinama nukreipti dėl mokinių skaičiaus mažėjimo atsilaisvinusias mokinio krepšelio lėšas.
Pasak viceministrės, Lietuvos švietimo profesinių sąjungų jungtinės atstovybės birželį iškelti reikalavimai iki rugsėjo 1 d. atkurti mokinio krepšelį į prieš krizinį lygį ar padidinti pedagogų darbo užmokestį negali būti įgyvendinami per trumpą laiką. „Tačiau pagal galimybes didiname švietimo finansavimą, turime numatyti ir ilgalaikę mokytojų darbo apmokėjimo programą“, - sako G. Krasauskienė.
Švietimo finansavimo, kokybės, mokytojų darbo sąlygų gerinimo, pensinio amžiaus sulaukusių mokytojų išėjimo iš darbo ir kitoms problemoms spręsti Premjero potvarkiu sudaryta darbo grupė, į kurios sudėtį įtraukti skirtingų profesinių sąjungų atstovai, taip pat ir A. Navickas.
Spalio 27 d. Lietuvos švietimo profesinių sąjungų jungtinės atstovybė atsisakė pasirašyti trišalę sutartį dėl tarpininkavimo ministerijos ir profsąjungų derybose. Profesinės sąjungos, pasiūliusios tarpininką dar rugsėjo 11 d., daugiau kaip mėnesį neskubėjo pasirašyti sutarties, nors Švietimo ir mokslo ministerija profesinių sąjungų atstovo prašymu parengė jos projektą, kuriam esminių pastabų šalys neturėjo. Ministerijos nuomone, šiuo atveju ieškoma formalių kliūčių ginčui spręsti taikiu keliu, tačiau ir šioje situacijoje ministerija atvira dialogui.
ŠMM Komunikacijos skyrius