Pranešimai spaudai

2014
lapkričio
26 d.

Vaikų darželis, kuris labiau atliepia šeimos poreikiams

Inovatyvius ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelius įgyvendinančių ikimokyklinio ugdymo įstaigų atstovės lapkričio 26 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje pasidalijo savo patirtimi.

Įgyvendinant projektą „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra (IPUP)“ buvo surengtas ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelių atrankos konkursas. Gautos 143 paraiškos iš 45 savivaldybių. Po dviejų vertinimo etapų išrinkti ir finansuoti 32 laimėtojai.

Trisdešimt viena įstaiga savo sukurtus modelius sėkmingai įgyvendina ar jau įgyvendino. Modelių įgyvendinimo laikotarpiu (kuris truko nuo 3 iki 14 mėn.) ikimokyklinio ugdymo įstaigose įdarbinti 65 specialistai, kurie prisidėjo prie kokybiško ikimokyklinio ugdymo veiklos organizavimo. 

Kaip teigė Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja Gražina Šeibokienė, paskelbus šį konkursą, pradėta nauja iniciatyva Lietuvoje – ikimokyklinį ugdymą derinti su vaikų ugdymosi ir šeimų užimtumo poreikiais. Pabandyta provokuoti darželius keisti vienodą ikimokyklinių ugdymo įstaigų darbo organizavimo sistemą, pagal kurią įstaigos pradeda darbą 7 val. ir baigia 17 ar pusvalandžiu vėliau.

Įstaigos, kurios ėmėsi šių naujų modelių, buvo skatinamos svarstyti, kaip kitaip organizuoti ugdymą, analizuoti, ko nori šeimos, koks jų užimtumas, poreikiai dėl vaikų ugdymo, maitinimo, poilsio, priežiūros ir pan. Darželiai išbandė lankstesnį darbo dienos grafiką (pavyzdžiui, skirtą vaikams, kurių tėvai dirba tik popietinėmis valandomis ar savaitgaliais), prie darželių veiklos prisidėjo savanoriai, šeimos nariai. Vaikai neužsibūdavo grupėje, užsiėmimai jiems vykdavo miške, pievoje ar kitokioje vaikų tyrinėjimams ir eksperimentavimui patrauklioje vietoje.

Darželius, kuriuose dirbta naujoviškai, lankę vaikai iš šeimų tautinės mažumos kalbomis geriau pramoko lietuvių kalbos, į projekto įgyvendinimą įsitraukę tėvai turėjo galimybę labiau pažinti vaiką darželio aplinkoje, kokybiškas ankstyvojo ugdymo paslaugas teikė kvalifikuota ugdytojų, specialistų ir savanorių komanda ir pan.

Kai kuriose ikimokyklinio ugdymo įstaigose, pritarus savivaldybės administracijai, jų sukurto modelio veikla nenutrūks, o bus tęsiama savivaldybės lėšomis.

IPUP projektu siekta didinti ikimokyklinio ugdymo prieinamumą ir gerinti ugdymo kokybę, o vienas iš uždavinių buvo skatinti ikimokyklinio ugdymo organizavimo įvairovę. Inovatyvių ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelių konkursas surengtas įgyvendinant Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą projektą „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra (2012–2015)“. Projektas yra Mokyklų tobulinimo programos plius dalis. Jį inicijavo Švietimo ir mokslo ministerija, vykdo Švietimo aprūpinimo centras.  

Daugiau informacijos rasite http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/ipup-projektas/projekto-veiklos/ikimokyklinio-ugdymo-istaigos-ka-ismokome-ir-kuo-norime-pasidalyti-/18534.

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministerijos

Komunikacijos skyrius

Tel. (8 5) 219 12 35

El. paštas info@smm.lt