Pranešimai spaudai
Dauguma 4 klasių mokinių turi aukštą anglų kalbos mokymosi motyvaciją. Tai parodė tyrimas „Ankstyvasis užsienio kalbų mokymas pradinėse klasėse“, kurį Švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu atliko grupė Vilniaus universiteto mokslininkių.Tyrimas, kuriame dalyvavo 1105 ketvirtos klasės mokiniai ir 31 jų anglų kalbos mokytoja iš 21 mokyklos iš 10 Lietuvos savivaldybių, atskleidė motyvus, skatinančius pradinių klasių mokinius, mokytis anglų kalbos. Mokinių nurodomi mokymosi motyvai byloja apie vaikų sąmoningumą ir anglų kalbos mokymosi svarbos suvokimą. Net 82,62 proc. respondentų nurodė, kad anglų kalba yra svarbi jų ateities gyvenimui, 79,19 proc. teigė, kad ji reikalinga keliaujant užsienyje, 54.84 proc. apklaustųjų nori suprasti angliškus filmus ir dainas.
Įvertinus Lietuvos mokyklose vykdomo ankstyvojo užsienio kalbos mokymo kokybę pradinėse klasėse, buvo nustatyta, kad daugiau nei pusė mokinių atitinka pagrindinį anglų kalbos pasiekimų lygį, 10,05 proc. – aukštą lygį, 29.95 proc. - patenkinamą lygį ir tik 4,2 proc. testuotų moksleivių žemą anglų kalbos lygį.
Mokyklos aplinkos stebėjimo duomenų analizė atskleidė, kad geresnėje aplinkoje besimokančių mokinių testo rezultatai geresni. Šiuo metu yra mokyklų, kurios turi ankstyvojo kalbos mokymo kabinetą. Tyrimo rezultatai parodė, kad užsienio kalbos mokymo kokybę lemia aplinkos veiksniai – ankstyvojo užsienio kalbų mokymuisi skirtų kabinetų įranga, jose esančių knygų skaičius, mokymo ir techninės priemonės, namuose esančios knygelės, žodynai ir t.t.
Vertinant mokinių pasiekimus pagal mokytojo kvalifikaciją, išryškėjo, kad aukštesnę kvalifikaciją turinčių mokytojų – vyr. mokytojo ar metodininko – mokomose klasėse pasiekimai yra aukštesni nei mokytojų kvalifikaciją turinčių pedagogų klasėse.
Švietimo ir mokslo ministro 2006 m. įsakymu buvo patvirtinta „Privalomo ankstyvojo užsienio kalbų mokymo įgyvendinimo programa“, pagal kurią nuo 2008 metų rugsėjo 1 d. visi antrosios klasės mokiniai mokysis užsienio kalbos pagal Ankstyvojo užsienio kalbų mokymo bendrąją programą (arba - nuo 2 klasės).
Ruošiantis įgyvendinti programą bus rengiami konsultantai, mokytojai turės galimybes dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo programose, visiems pradinių klasių mokytojams bus sudarytos galimybės persikvalifikuoti. Ketinama iki 2009 m. ne mažiau kaip 80 proc. pradinių klasių sukurti ankstyvojo užsienio kalbų mokymui tinkamą aplinką. Mokyklos bus aprūpintos reikiama įranga, metodinėmis bei mokymo priemonėmis.
Ryšių su visuomene skyriaus
vyriausioji specialistė Aida Janionytė
Tel. (8 5) 2743136