Pranešimai spaudai
2004
gegužės 07 d.
gegužės 07 d.
Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas pirmasis leidinys, kuriame, susisteminus iš įvairių šaltinių gautus duomenis, įvertinama ir palyginama dabartinė švietimo būklė Lietuvos savivaldybėse. “Švietimas savivaldybėse 2003” apimtis – 212 psl., informacija taip pat išleista kompaktinio disko (CD) pavidalu bei paskelbta internete. Čia ji nuolatos tikslinama ir atnaujinama.Leidinys parengtas įgyvendinant Mokyklų tobulinimo programos B dalį “Švietimo kokybės vadybos sistemos sukūrimas”. Jis yra Politikos analizės darbo grupės ir savivaldybių švietimo padalinių specialistų bendro darbo rezultatas. Šio ir kitų Mokyklų tobulinimo programos inicijuotų švietimo analizės projektų tikslas – kurti pagrindus, kad visos šalies savivaldybėse švietimo vadyba būtų grindžiama kompleksiška informacija.
“Tikimasi, kad leidinys bus naudingas atskleidžiant regioninius švietimo netolygumus švietimo prieinamumo, kokybės ir veiksmingumo aspektais. Analizuodami švietimo būklės savivaldybėse panašumus ir netolygumus, siekiame savivaldybes skatinti daugiau dėmesio skirti savarankiškam regioninės švietimo strategijos kūrimui”, - leidinio įvade rašo LR Švietimo ir mokslo ministras dr. Algirdas Monkevičius.
Jis pratęsia iki šiol publikuotas nacionalinės Lietuvos švietimo apžvalgas (“Lietuvos švietimas 2000”, “Lietuvos švietimas 2001”, “Lietuvos švietimas 2002”). Šiame leidinyje, visoms savivaldybėms skirtuose puslapiuose jų rodikliai (demografiniai-socialiniai, švietimo aprūpinimo, dalyvavimo švietime ir švietimo rezultatų) lyginami su nacionaliniu rodikliu. Pasak leidinio autorių, paskelbti rodikliai verčia savivaldybes pasitempti, atkreipti dėmesį į švietimo būklę savo rajonuose, nes nenorima “būti sąrašo gale”
Mokyklų tobulinimo programos metu įgytos patirties pagrindu bus kuriama šalies švietimo valdymo informacinė sistema. Visos šalies savivaldybės mokosi skaidriai informuoti apie savo švietimo būklę, stiprina strateginį mąstymą ir naujo tipo švietimo politikos planavimą.
“Švietimas savivaldybėse 2003” siekis – regionų politikams, švietimo vadybininkams perteikti kiekvienos savivaldybės švietimo padėties vaizdą bei atskleisti svarbiausius švietimo būklės regionuose skirtumus. Ateityje numatoma, kad susistemintus švietimo informacijos rodiklius bus galima palyginti ir Europos Sąjungos mastu.
Mokyklų tobulinimo programos interneto puslapis – www.mtp.smm.lt
Nacionalinės švietimo būklės Lietuvoje apžvalgos - http://www.smm.lt/svietimo_bukle/apzvalga.htm
Švietimo būklės savivaldybėse sąvadai - http://www.smm.lt/svietimo_bukle/savadai.htm
Apie Mokyklų tobulinimo programą (MTP)
Mokyklų tobulinimo programa – didžiausias Lietuvos švietimo investicinis projektas nuo Nepriklausomybės atkūrimo. Jo biudžetas siekia 180 mln. litų, iš kurių per 100 mln. litų sudaro Pasaulio banko paskola, kuri bus pradėta grąžinti 2007 m., o baigta – 2019 m. Už Lietuvos respublikos Vyriausybės pasiskolintus pinigus MTP pirmame etape dalyvaujančioms pagrindinėms mokykloms perkamos šiuolaikiškos mokymo priemonės, programinė įranga, finansuojama jų renovacija, užsienio konsultantų pagalba, savivaldybėms perkami mokykliniai autobusai. Už Lietuvos respublikos Vyriausybės ir savivaldybių lėšas finansuojamas įvairių metodikų bei mokymo programų rengimas, mokytojų ir mokyklų direktorių kvalifikacijos kėlimo seminarai, švietimo valdymo informacinės sistemos, politikos analizės sistemos, moksleivių pažangos vertinimo sistemos sukūrimas.
Pagrindinis programos tikslas – pagerinti pagrindinių mokyklų 5-10 klasių moksleivių pasiekimus modernizuojant bendrąjį lavinimą ir užtikrinant veiksmingą ir racionalų švietimui skirtų lėšų panaudojimą. Programoje dalyvauja savivaldybių, apskričių viršininkų administracijų, Švietimo ir mokslo ministerijos įsteigtos pagrindinės mokyklos. Programa vykdoma 2002-2005 metais.