Pranešimai spaudai
2002
birželio 30 d.
birželio 30 d.
Šiandien, liepos 1 d., Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas tyrimas "Ekspertinė pedagogų darbo laiko analizė". Pagrindinis tyrimo tikslas – išanalizuoti, kokia veikla pedagogai užsiima ir kiek laiko skiria kiekvienai savo veiklos rūšiai. Tyrimą, kuris atliktas Švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu, pristatė Švietimo plėtotės centro Švietimo raidos analizės skyriaus vyr. specialistas dr. Albinas Kalvaitis.
“Vienas iš tyrimo tikslų – pabandyti sukurti pedagogų darbo modelį,” – pristatyme teigė tyrimo autorius dr. Albinas Kalvaitis. Tyrimas yra būtinas rengiant etatinio pedagogų darbo apmokėjimo tvarką, kuomet mokytojams būtų mokama ne pagal pamokų skaičių, o už etatą, didinant atlyginimą ir nemažinant atostogų.
Tyrime pirmą kartą Lietuvoje išskirtas pedagogo veiklos modelis. Pagal jį mokytojų veikla suskirstyta į rengimąsi pamokoms, veiklą pasibaigus pamokoms, klasės auklėtojų veiklą, renginių mokykloje organizavimą, kvalifikacijos kėlimą, mokyklos atstovavimo veiklą ir kt. veiklą.
Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad apie 50 proc. apklaustųjų pedagogų per savaitę dirba apie 23 val. Daugiausiai valandų per savaitę (apie 24 val.) dirba 41-50 metų pedagogai.
Apytiksliai 50 proc. rajono centruose dirbančių mokytojų dirba apie 24 val. per savaitę, kaimuose – 21 val., miestuose – 23 val.
Daugiausia valandų per savaitę (apie 24 val.) dirba pedagogai turintys 16 – 30 metų darbo stažą, mažiausiai (apie 21 val.) – iki 5 metų darbo stažą.
Tyrimo metu buvo apklausta 2 107 pedagogai iš visos Lietuvos mokyklų.
Informacijos ir ryšių su visuomene
sektoriaus vyriausiasis specialistas Edvardas Špokas
tel. 74 31 85