Pranešimai spaudai
2013
kovo 18 d.
kovo 18 d.
Frankofonijos dienų proga Švietimo ir mokslo ministerijoje kovo 18 d. įvyko susitikimas-diskusija „Istorijos mokymas ginčytinos istorinės atminties kontekste“. Susitikime dalyvavo švietimo ekspertė iš Kanados Marie Mc Andrew (Mari Makendriu), Prancūzijos ambasados kalbos atašė Luc Aubry (Lukas Aubry), Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti švietimo programos koordinatorė, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro, Tarptautinės istorinio teisingumo komisijos, Švietimo ir mokslo ministerijos bei pavaldžių institucijų atstovai. Profesorė savo paskaitoje kalbėjo, kaip suderinti kultūrinę ir istorinę realybę dėstant istoriją įvairiose šalyse, kaip svarbu pateikti kuo daugiau skirtingų istorijos interpretavimo aspektų, pavyzdžių ir faktų, kad klausytojas pats susidarytų savo nuomonę ir interpretaciją, o ne siūlyti jau suformuotą nuomonę, kuri greičiausiai bus atmesta. Profesorė pateikė pavyzdžių iš jos moksliniuose darbuose nagrinėtų skirtingų istorijos ir kultūros interpretavimo modelių, pvz., apie valonus ir flandrus Belgijoje, apie Kvebeką Kanadoje, Kataloniją Ispanijoje ir Šiaurės Airiją. Buvo kalbėta apie Holokausto interpretavimą įvairiose šalyse ir kt.
Po renginio profesorė susitiko su ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo klausimus koordinuojančia viceministre Genoveita Krasauskiene.
M. Andrew yra Monrealio universiteto Švietimo administravimo fakulteto profesorė, kurios specializacija – tautinių mažumų švietimas ir tarpkultūriniai mokymai. 2006 m. ji buvo paskirta Kanados socialinių mokslų tyrimų Tarybos tyrimų vadove švietimo ir tautinio bendravimo srityje. 2010 m. išleista profesorės knyga „Trapios mažumos ir švietimas: Belgija, Katalonija, Šiaurės Airija, Kvebekas“ buvo pristatyta Generalgubernatoriaus premijai.
Paskaitą-diskusiją surengė Prancūzijos ir Kanados ambasados Lietuvoje.
Švietimo ir mokslo ministerijos
Komunikacijos skyrius
El. p. info@smm.lt