Pranešimai spaudai
Pastaruoju metu visuomenėje daug diskutuojama dėl švietimo reformos eigos. Švietimo ir mokslo ministerija atkreipia dėmesį į profiliavimo ir tinklo pertvarkos svarbą, gerinant švietimo kokybę ir prieinamumą. Šių metų abiturientų laida neeilinė – visi moksleiviai mokėsi pagal profilinio ugdymo planus. “Pasibaigus brandos egzaminų sesijai ir priėmimui į aukštąsias mokyklas, galima teigti, jog švietimo reforma eina teisingu keliu”, - sako švietimo ir mokslo ministras Algirdas Monkevičius.
Vienas iš esminių profiliavimo poveikių – atsirado erdvė moksleivių pasirinkimui, naujoms idėjoms, kūrybiškumui skleisti. Taip pat visuomenė paskatinta daugiau dėmesio kreipti į švietimo aprūpinimo problemų sprendimą. Bendrojo lavinimo mokykla neatitiktų savo funkcijos, jei visas mokymasis remtųsi besimokančiojo požiūriu tik “iš viršaus” diktuojamu ugdymo turiniu.
Bendrojo lavinimo mokyklų profiliavimui labai svarbus yra ir mokyklų tinklo optimizavimas. Kuo daugiau mokykloje yra klasių, tuo didesnė galimybė tenkinti moksleivių poreikius bei pasirinkimą mokytis, o vėliau – studijuoti vieną ar kitą specialybę. Mažoje mokykloje tai įgyvendinti yra ganėtinai sudėtinga.
Įsigilinus į socialinių, demografinių ir ekonominių aplinkybių visumą svarbu pasiekti kad gerėtų bendrojo lavinimo prieinamumas, kad visi vaikai, nepriklausomai nuo socialinės, gyvenamosios vietos gautų lygiavertį išsilavinimą, kad kiltų ugdymosi kokybė, kad būtų labiau rūpinamasi specialiųjų poreikių vaikais ir priešmokykliniu ugdymu, kad gerėtų mokytojų darbo sąlygos. Atsižvelgiant į tai mokyklos turėtų būti išdėstytos taip, kad kuo optimaliau atitiktų savivaldybės, regiono gyventojų poreikius. Arčiausiai namų turi būti įstaigos, teikiančios ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ir specialųjį ugdymą.
Ne tik pinigai lemia mokyklų tinklo pertvarką. Dėl demografinių pokyčių kasmet mažėja mokinių skaičius, ypač kaime. Prognozuojama, jog 2003 m. į mokyklas ateis per 10 proc. mažiau pirmokų nei šiais metais. Todėl ir toliau ypatingas dėmesys bus kreipiamas į kaimo mokyklas ir jų aprūpinimą.
Derinant profiliavimą ir mokyklų tinklo pertvarką, įvedus moksleivio krepšelį nebevėluoja ir mokytojų atlyginimai. Taip pat sprendžiamas moksleivių pavežėjimo klausimas įgyvendinant “Geltonojo autobuso” programą.
Švietimo ir mokslo ministro Algirdo Monkevičiaus nuomone nuo profiliavimo modelio tikrai nebus traukiamasi. “Mokyklos struktūra tampa lankstesne, prieinamesne švietimo vartotojams. Tik besikeičianti, nuolat atsinaujinanti mokykla gali būti besimokančios visuomenės kūrimosi ir plėtotės versmė”, - teigia A.Monkevičius.
Informacijos ir ryšių su visuomene sektoriaus
vyriausiasis specialistas Edvardas Špokas
tel. 74 31 85