Pranešimai spaudai

2004
gegužės
18 d.

Švietimo specialistai mokosi kurti aiškią ir pagrįstą švietimo politiką


Gegužės viduryje Druskininkuose Mokyklų tobulinimo programa pavietė į dar vieną intensyvų Švietimo politikos analizės seminarą, kuri vedė Harvardo universiteto Tarptautinio plėtros instituto (The Harvard Institute for International Development) profesorius, Dr. Noel F. McGinn. Tai – dar vienas žingsnis į šiuolaikiškos švietimo vadybos sistemos Lietuvoje kūrimą.Harvardo profesorius Noel McGinn švietimo konsultanto karjerą pradėjo “Kenedžio entuziazmo eros” laikais ir yra dirbęs beveik visose Pietų ir Vidurio Amerikos šalyse, o 1997 metais tapo pirmuoju amerikiečiu, apdovanotu Andres Bello premija už nuopelnus Amerikos kontinento švietimui. Jis taip pat yra vienas iš aukščiausio lygio švietimo konsultantų grupės Harvarde, vėliau tapusios Tarptautiniu plėtros institutu, įkūrėjų. Ši švietimo institucija šiemet laimėjo Mokyklų tobulinimo programos skelbtą konkursą ir pradėjo dirbti su švietimo valdymo informacinės sistemos ir švietimo politikos analizės specialistais. Tuo tarpu profesorius McGinn Lietuvoje jau dirbo prieš du metus, o šiais metais vėl grįžo konsultuoti būsimųjų švietimo politikos ekspertų.

“Pastaraisiais metais žmonės visame pasaulyje gauna geresnį išsilavinimą, nors ir esamos problemos didėja. Į priekį žengia šalys, kurios “biurokratinį” ir “konvejerinį” švietimo modelį keičia demokratiniu. O demokratija reikalauja, kad planavimo ir sprendimų priėmimų politika būtų aiški visuose lygiuose – nuo politikų iki eilinių mokytojų”, - seminaro gaires pakomentavo švietimo analizės specialistus konsultavęs prof. McGinn.

Profesoriaus nuomone, išsivysčiusių šalių mokytojai turi daugiau laiko “apgalvoti savo veiklą, skaityti knygas ir diskutuoti tarpusavyje”. Todėl daugelyje Vakarų šalių mokytojai vis dažniau laikomi nei ugdymo turinio atkartotojais, o ugdymo proceso vadybininkais. Vaikus stengiamasi išmokyti susidoroti su didžiuliu ir sudėtingu informacijos kiekiu šiuolaikiniame pasaulyje. Mokytojai vis dažniau stengiasi vaikams perteikti gebėjimus, kaip orientuotis ir suprasti informaciją bei priimti sprendimus. “Žinias sudaro interpretacijos, o mokymosi procesas yra panašus į konstravimo procesą. Mokytojai turi išmokti būti žinių konstravimo ekspertais”, - reziumuoja Harvardo konsultantas.

Į šešias darbo grupes susiskirstę šalies specialistai mokėsi identifikuoti bei analizuoti svarbiausias šalies švietimo problemas bei jų tarpusavio ryšį. Didelis dėmesys seminare buvo skirtas švietimo analizės metodologijai - kokie duomenys pasaulyje naudojami švietimo politikos analizėje, kokie yra populiariausi informacijos gavimo metodai, kokie pagrindiniai duomenų analizės principai ir modeliai. Švietimiečiai mokėsi problemas bei galimus jų sprendimo būdus pateikti korektiškai, bet be išsisukinėjimų ar “muilinimo”.

“Didelis malonumas klausyti tokio patyrusio specialisto kaip profesorius McGinn, o pats kursas buvo puikiai struktūruotas ir paruoštas. Man, kaip socialinių tyrimų konsultantui, labai patiko, kad seminaras suteikė politikos analizės specialistams daug naujų “instrumentų”. Švietimiečiai vis geriau supranta, kad iškylančias problemas teks ne tik “pastebėti”, bet ir išmatuoti, pagrįsti. Ir vis geriau žinome, kaip tai padaryti”, - sakė seminare dalyvavęs Tarptautinės aukštosios vadybos mokyklos (ISM) konsultantas, sociologas Linas Turauskas.

Seminare dalyvavo Švietimo ir mokslo ministerijos, Švietimo plėtotės centro, Švietimo informacinių technologijų centro, savivaldybių švietimo skyrių ir šalies aukštųjų mokyklų atstovai.

Mokyklų tobulinimo programos interneto svetainė: www.mtp.smm.lt

Papildomos informacijos kreiptis:
Rasa Šnipienė, Koordinavimo tarnybos direktorė, Mokyklų tobulinimo programa / LR Švietimo ir mokslo ministerija, tel. 85 2743174 / mob. 8 686 26236 / el. p. rasa.snipiene@smm.lt