Pranešimai spaudai
2008
sausio 18 d.
sausio 18 d.
Švietimo ir mokslo ministerija bei Pedagogų profesinės raidos centras išleido tris naujus leidinius, kuriuose įvairiais aspektais aptariama, kokios galimybės sumažinti mokinių mokymosi krūvius. Mokytis galima lengvai ir linksmai, kalbėti apie mokymąsi – nenuobodžiai ir gyvai. Tą įrodo paprasta, lengva kalba parašytas leidinukas „Mokytis gali būti lengviau“. Šis nemokamas Švietimo ir mokslo ministerijos leidinys skirtas mokiniams. Leidinuko leitmotyvas – kaip įdomiai mokytis, bet nepervargti. Leidinyje rasite atsakymus į klausimus: kaip atpažinti nuovargio simptomus, kuo jis gali būti pavojingas, kaip kokybiškai pailsėti, kaip pataisyti santykius su nepatikusiu mokytoju, koks turėtų būti idealus mokinio dienos režimas, kur kreiptis, jei iškyla su mokymųsi susijusių problemų.
Pateikiami pavyzdžiai, kaip galima paprastai, be didelių pastangų, paįvairinti mokymąsi. Šiame leidinyje taip pat sužinosite, koks mokinys prieš dvidešimt metų buvo Marijonas Mikutavičius, rasite įvairių specialistų patarimų.
Leidinį mokykloms platina Švietimo aprūpinimo centras.
„Mokymosi krūvio optimizavimas“ – naujas, nemokamas Švietimo ir mokslo ministerijos leidinys mokytojams. Žurnale, remiantis 2006-aisiais atlikto tyrimo „Priemonių, skirtų vyresniųjų klasių mokinių mokymosi krūvio mažinimui, veiksmingumas“, duomenimis, gvildenamos temos: kaip reguliuoti mokymosi krūvį mokykloje, kokia yra gera šiuolaikinė pamoka, kokios įtakos mokymosi krūviams susidaryti turi vadovėliai, kita mokymo(si) medžiaga, kokie galėtų būti efektyviausi namų darbai, ką derėtų žinoti apie pervargusių vaikų savijautą, pakitusį darbingumą, pavargusio mokinio mąstymo procesus, primenama, kokie yra žmonių mokymosi stiliai (kinestetinis, girdimasis, vizualinis) ir kt.
Su Švietimo ir mokslo ministerijos numatytomis mokymosi krūvių mažinimo priemonėmis ir galimybėmis, kurios turi būti taikomos mokyklose, leidinyje supažindina Audronė Šuminienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėjos pavaduotoja. Apie tai, kokie reikalavimai pagal šiuolaikinę didaktiką keliami šiuolaikinei pamokai, pasakoja Švietimo plėtotės centro direktoriaus pavaduotoja dr. Elena Motiejūnienė. Kokia pamoka yra kokybiška išorės auditorių akimis, pastebėjimais dalijasi Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros direktorius Gražvydas Kazakevičius, Mokymų ir išorės vertintojų akreditavimo skyriaus vedėja Vida Kamenskienė, Mokyklų veiklos kokybės išorės vertinimo skyriaus vedėja Snieguolė Vaicekauskienė, Šiaulių Didždvario gimnazijos direktorius Vaidas Bacys.
Apie tai, dėl ko susidaro per didelis mokymosi krūvis ir kaip tai sureguliuoti, leidinyje pasakoja Švietimo plėtotės centro direktorius Pranas Gudynas, mokyklos psichologė Sigita Dirgėlienė ir kt. Psichoterapeuto Olego Lapino, kuris yra leidinio konsultantas, patarimai skirti ir mokinių tėvams, ir vaikams, ir mokytojams. Žurnalą mokytojams platina Švietimo aprūpinimo centras.
„Mokymosi krūvių mažinimo mokykloje galimybės“ – dar vienas naujas leidinys, kurį, Švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu, išleido Pedagogų profesinės raidos centras. Leidinio tikslas – paskatinti mokyklas pasidalyti patirtimi, kaip galima sumažinti mokymosi krūvius. Kaip gali būti reguliuojami mokymo(si) krūviai, leidinyje savo patirtimi pasidalijo 9 mokyklos: Biržų rajono Germaniškio pagrindinė, Kauno Jono Jablonskio gimnazija, Kauno Jono Basanavičiaus vidurinė, Kupiškio rajono Noriūnų Jono Černiaus pagrindinė, Kauno Šančių vidurinė, Marijampolės Petro Armino vidurinė, Vilniaus rajono Keturiasdešimt Totorių pagrindinė, Klaipėdos „Žaliakalnio“ gimnazija ir Vilniaus suaugusiųjų mokymo centras.
Leidinį platina Pedagogų profesinės raidos centras.
Švietimo ir mokslo ministerijos Ryšių su visuomene skyriaus vyresnioji specialistė Alma Vijeikytė,
tel. (8 5) 2191233