Pranešimai spaudai
2004
lapkričio 19 d.
lapkričio 19 d.
Lapkričio 15 - 19 d. Palangoje vyksta Švietimo ir mokslo ministerijos Mokyklų tobulinimo programos (MTP) "B" komponento "Švietimo kokybės vadyba" seminaras “Švietimo politikos analizes ekspertų darbo grupei, kurį veda Harvardo universiteto konsultantų grupės vadovas dr. Haiyan Hua.Šie seminarai skirti tam, kad Lietuvoje būtų sukurta vieninga informacijos apie švietimą sistema, kuria galėtų naudotis ir švietimo ministras, ir eilinės mokyklos vadovas, priimdamas politikos bei vadybos sprendimus. Tokios sistemos sukūrimo konsultantų konkursą laimėjo ir jau vienerius metus Lietuvoje dirba geriausiu pasaulio universitetu be konkurencijos laikomo Harvardo universiteto (pagal 2004 m. atliktą laikraščio "Times" tyrimą) specialistai (http://www.delfi.lt/news/daily/education/article.php?id=5420686)
Dr. Haiyan Hua pristatė pasaulinę patirtį apie tai, kas yra švietimo politikos analizė pasaulyje - kokios šios politikos analizės temos, struktūros, sisteminis mąstymas, analitiniai modeliai. Didelis dėmesys buvo skirtas tam, kad švietimo politikos analizės sėkmę lemia tai, kad ją vykdančioje šalyje būtų tinkama institucinė aplinka, specialistų žinomi analitiniai modeliai, o švietimo specialistai turi būti įgudę atlikti švietimo politikos tyrimus ir analizę.
Seminaro dalyviai taip pat nagrinėjo labai konkrečias, praktines užduotis – kaip korektiškai rinkti ir apdoroti statistinius duomenis, kaip juos analizuoti pasitelkiant statistinės duomenų analizės SPSS programinį paketą. Tam buvo naudojami Mokyklų tobulinimo programos dėka Švietimo plėtotės centro atlikti Nacionalinio mokinių pasiekimų tyrimo (IV ir VIII klasės) rezultatai. Tai – jau pačių sukurtas praktinis turtas, kuris leidžia numatyti ateities Lietuvos švietimo gaires.
Įdomu tai, kad švietimo politikos analizės ekspertų darbo grupę sudaro ne tik švietimo specialistai – prie, atrodytų, visai su “verslo sritimi” nesusijusių dalykų dirba ir pirmaujančių šalies vadybos mokyklų specialistai. Vienas seminaro dalyvių, Tarptautinės aukštosios vadybos mokyklos socialinių tyrimų konsultantas Linas Turauskas sakė: “Dr. Haiyan Hua savo analizės gyliu ir dėstymo sugebėjimais – vienas iš penkių geriausių per visą gyvenimą girdėtų vadybos ir duomenų analizės specialistų. Švietimo politikos analizės lygis Lietuvoje taps tikrai aukštas. Į švietimo organizavimą ateina aukštoji vadybos kultūra”.
Kinijoje gimęs Haiyan Hua Harvardo švietimo mokslų daktaro diplomą apgynė 1988 metais. Daugiau nei penkiolika metų jis dirbo patarėju švietimo politikos klausimais Azijos, Pietų Amerikos, Afrikos bei Vidurio ir Rytų Europos šalyse. Daugiau nei 10 metų dr. Hua Harvardo universitete veda švietimo politikos tyrimų ir analizės seminarus, skirtus šveitimo specialistams, politikos kūrėjams bei sprendimų priėmėjams, analitikams bei paramos švietimui projektų atstovams iš viso pasaulio, o taip pat Harvardo universiteto doktorantams.
Vienas ir kartu su savo kolega dr. Tom Cassidy jis publikavo visą eilę mokslinių publikacijų ir straipsnių apie informacinių technologijų panaudojimą planuojant švietimo procesus, informacines sistemas, kiekybinę švietimo duomenų analizę, valdžios institucijų bei kultūros poveikį švietimui.
Mokyklų tobulinimo programos interneto svetainė: www.mtp.smm.lt