-
Ugdymo organizavimas
-
Norime paklausti, ar galima pagrindiniame ugdyme, įgyvendinant kūno kultūros bendrosios programos neolimpinių sporto šakų ir judėjimo įgūdžių veiklos sritis, pasirinkti sportinio šokio formas ir būdus?
2019–2020 ir 2020-2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrieji ugdymo planai, patvirtinti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-417 „Dėl 2019–2020 ir 2020-2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“, kurių 76 punkte numatoma, kad ‚“ mokiniui, kuris:
76.1.1. 2019–2020 mokslo metais mokosi 5 ar 6 klasėje, privalomos 3 fizinio ugdymo pamokos per savaitę, per mokslo metus – 111 pamokų;
76.1.2. 2020–2021 mokslo metais mokosi 5, 6 ar 7 klasėje, privalomos 3 fizinio ugdymo pamokos per savaitę, per mokslo metus – 111 pamokų.
76.2. punktas nustato, kad būtina sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui rinktis jo pomėgius atitinkančią neformaliojo švietimo programą, skirtą fizinio aktyvumo veikloms. Mokykla užtikrina pasiūlos įvairovę ir organizuoja mokinių, lankančių šias programas, apskaitą“.
Tuo atveju, jeigu nėra galimybių organizuoti trečiąją fizinio ugdymo pamoką šeštoje klasėje dėl objektyvių priežasčių pvz., trūkstant patalpų fiziniam ugdymui, o mokykloje esant pakankamai kitokios paskirties patalpų, pvz., choreografijos, kuriose galima organizuoti judrius užsiėmimus, šokio pamokas, pereinamuoju laikotarpiu įvedant trečiąją fizinio ugdymo pamoką, galima priimti sprendimą – organizuoti dvi fizinio ugdymo pamokas ir vieną šokio pamoką ar kitokio aktyvaus judėjimo pamoką, tam pritaikytose patalpose. Labai svarbu, kad mokiniui būtų užtikrintos fizinio ugdymo sąlygos ir galimybės.
-
Ar gali mokinys, kuris turi brandos atestatą, mokytis suaugusiųjų mokykloje dalykų, kurių nesimokė ir laikyti brandos egzaminus. Jei taip, kokie dokumentai reglamentuoja jo mokymąsi?
Laba diena,
Asmuo, įgijęs vidurinį išsilavinimą, gali suaugusiųjų mokykloje mokytis pasirinktų dalykų ir laikyti brandos egzaminus. Tai numato Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašas patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 (Žin., 2005, Nr. 46-1526; 2012, Nr. 54-2684).
-
Prašau paaiškinti, ar priešmokyklinio ugdymo grupėje, dirbsiančioje pagal II modelį, visą darbo laiką turi dirbti priešmokyklinio ugdymo pedagogas(ar gali dirbti ir auklėtoja)?
Laba diena,
Atsakydami į Jūsų pateiktą klausimą informuojame, kad švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 patvirtinto Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo (Žin., 2013, Nr. 122-6236; TAR, 2016-08-08, Nr. 21590) 15 punktas nustato:
-jeigu patvirtinamas ilgesnis nei 33 valandų per savaitę Modelis, Grupėje privalo dirbti daugiau nei vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas.
-
Ar dėl kokių nors priežasčių (pvz. šeima grįžo iš užsienio) Priešmokykliniame ugdyme nedalyvavęs vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai, gali būti leidžiamas/priimtas į pirmą klasę?
Taip, vaikas turi būti priimtas į pirmą klasę. Tėvams (globėjams) pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą (toliau - ŠĮ) yra 2 prievolės: kai vaikui tais kalendoriniais metais sueina 6 metai, jis privalo vienerius metus ugdytis pagal Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą (vadovaujantis ŠĮ 8 straipsnio 3 punktu - "Priešmokyklinis ugdymas pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai"). O kai vaikui tais kalendoriniais metais sueina 7 metai jis privalo pradėti ugdytis pagal Pradinio ugdymo bendrąją programą (vadovaujantis ŠĮ 9 straipsnio 3 punktu "Pagal pradinio ugdymo programą vaikas pradedamas ugdyti, kai jam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai") (visą ŠĮ galima rasti čia: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.1480/asr ). Tai gi, jeigu dėl kokių nors priežasčių vaikas nebuvo ugdomas pagal Priešmokyklinio ugdymo programą, jis privalo būti ugdomas pagal Pradinio ugdymo programą tais kalendoriniais metais, kai jam sueina 7 metai.
-
Laba diena,
kuriam laikotarpiui yra sudaromas gimnazijos veiklos planas - kalendoriniams metams ar mokslo metams? Kokie dokumentai tai reglamentuoja?Pagal Švietimo įstatymo 54 straipsnio 5 punktą, mokykla rengia metinį veiklos planą. Mokyklos tarybos pritarimu mokyklos metinį veiklos planą tvirtina mokyklos vadovas.
Mokyklos metinis veiklos planas yra rengiamas kalendoriniams metams.
2021-01-22
-
Noriu paklausti. Kas dirba su mokiniu(pradinuku) mokykloje, kuris patiria mokymosi sunkumų pandemijos metu ir neturi tinkamų sąlygų mokytis namuose. Ar klasės mokytojas, ar soc. pedagogas, ar kitas mokyklos darbuotojas? Ačiū už atsakymą.
Atsakydami į Jūsų laišką, informuojame, kad vaikai, kurie patiria mokymosi sunkumų pandemijos metu ir neturi tinkamų sąlygų mokytis namuose, gali ateiti į mokyklą ar kitą savivaldybės paskirtą įstaigą. Čia teikiama priežiūra ir mokymosi pagalba, sudaromos galimybės jungtis prie savo klasės nuotolinių pamokų.
Sprendimus, kurie vaikai nuotoliniu būdu mokysis įstaigose, priima mokyklų Vaiko gerovės komisijos. Vaikai pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir toliau mokosi nuotoliniu būdu, tačiau tai daro būdami mokyklose ar vaikų dienos centruose ir gaudami jiems reikalingą pagalbą. Mokiniui pagalbą teikia mokyklos paskirtas darbuotojas (gali būti ir mokytojo padėjėjas, ir socialinis pedagogas).
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija parengė algoritmą, kuris padėtų mokyklose identifikuoti mokinius, kuriems reikalinga papildoma pagalba mokytis nuotoliniu būdu. Numatoma pasitelkti nevyriausybinių organizacijų savanorius, kurie padėtų mokyklose, vaikų dienos centruose ar jaunimo centruose prižiūrėti šiuos vaikus, padėti jiems paruošti namų darbus.Taip pat bus skiriama papildomai lėšų individualioms konsultacijoms, kurias sunkumų patiriantiems mokiniams teiks jų mokytojai ir taip padės sumažinti mokymosi spragas.
Pagalbos priemonių planas ir su jo įgyvendinimu susijusi informacija skelbiama ir nuolat atnaujinama svetainėje
www.pagalbamokytis.lt2021-01-28
-
Dėl ilgai besitęsiančio karantino, ar yra kokių pakeitimų dėl socialinės-pilietinės veiklos vykdymo 2020-2021 mokslo metais.Informuojame, kad pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. kovo 18 d. įsakymą Nr. V-425 „Dėl socialinės-pilietinės veiklos 2020–2021 mokslo metais“ (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/65a19d1087db11eb9fecb5ecd3bd711c) pagrindinio ugdymo programos 5–10, I ir II gimnazijos klasės mokinys, 2020–2021 mokslo metais ne pilnai atlikęs ar neatlikęs socialinės-pilietinės veiklos, yra atleidžiamas nuo jos atlikimo.
2021-03-22
-
Ką gali nusistatyti pati mokykla?
- Pasirenkamuosius dalykus ir jų modulius. Pavyzdžiui, mokykla, atsižvelgdama į mokinių poreikius, siūlo rinktis psichologijos, teisės pagrindų, šokio, antikos kultūros ar kitokias pasirenkamąsias pamokas.
- Kokias užsienio kalbas pasiūlyti mokytis mokiniams.
- Susitarti, kaip bus vertinami mokinių pasiekimai, pavyzdžiui, dorinio ugdymo, pilietinio ugdymo pagrindų ir kitų dalykų – gali būti vertinami „įskaityta“ arba „neįskaityta“ ar balais.
- Perskirstyti pamokas: mažinti arba didinti vienam ar kitam dalykui skiriamų valandų skaičių. Mokykla, kurioje ugdoma pagal pagrindinio ugdymo programą, gali perskirstyti 10 proc. Bendruosiuose ugdymo planuose pamokoms skirto valandų skaičiaus, pagal vidurinio ugdymo programą – 15 proc.
- Intensyvinti vieno ar kito dalyko, pavyzdžiui, muzikos, mokymą, mokyti moduliais.
- Kokias prevencines ir kitokias programas integruoti į ugdymą.
- Siūlyti neformaliojo švietimo užsiėmimus ir formas. *Skirstyti mokinius į grupes per dorinio ugdymo, informacinių technologijų, užsienio kalbos ir kitų dalykų pamokas.
-
Ar galima 9–10 klasėse žmogaus saugos dalyką integruoti į keletą dalykų?
Žmogaus saugą galima integruoti į vieną ar keletą dalykų, kurių turinys artimas žmogaus saugos dalyko turiniui.
-
4 klasės mokiniui pagal gydytojų rekomendaciją skirtas mokymas namuose. Kaip paskirstyti 11 valandų atskiriems mokomiesiems dalykams. Ar mokomieji dalykai skiriami mokyklos nuožiūra, ar būtina atsižvelgti į rekomendacijas.
Pradinio ugdymo programos bendrasis ugdymo planas (2013 m. gegužės 27 d. švietimo ir mokslo ministro įsakymas Nr. V-460 (Žin., 2013, Nr. 60-2995)) rekomenduoja įgyvendinti visas bendrosios pradinio ugdymo programos dalykų programas, išskyrus kūno kultūrą. Mokykla/ mokytojas, atsižvelgdamas į vaiko ligos pobūdį ir ugdymosi poreikius, galimybes, parengia individualų mokinio ugdymo planą namie, jį aptaria ir suderina su tėvais.
-
Prašau paaiškinti situaciją, kodėl Kauno bendrojo lavinimo mokyklose netradicinės religinės bendruomenės gali organizuoti savo renginius, o rizikos grupės vaikai lankyti netradicinių religijų vaikų dienos centrus:
http://www.hprm.kaunas.lm.lt/index.php?qw=txt&id=25
http://kauno.diena.lt/dienrastis/kita/tikejimo-jaukas-buto-remontas-13332#.VNd0qSyaIhB
Kaune metodistai meldžiasi dviejuose maldos namuose - Žemuosiuose Šančiuose ir Naugarduko gatvėje. Greta jų įkurti ir Jaunimo dienos centrai. Čia po pamokų besirenkantys vaikai ne tik gali praleisti laisvalaikį, bet ir paruošti pamokas, pavalgyti.
Dienos centrą Žemuosiuose Šančiuose nuolat lanko keturiolika vaikų, daugiausiai iš Vaižganto vidurinės mokyklos. Vaikai neslepia, kad jie čia mokomi ir Lietuvoje neįprastos protestantų religijos. “Kalbame apie Dievą, lipdome įvairius šventus suvenyrus”, - sėdėdamas kambaryje, kurio sienos nukabinėtos religine atributika išmargintais daiktais sakė septintokė Rasa Paškevičiūtė. Mergaitė tvirtino, kad jos artimieji žino, jog po pamokų ji laiką leidžia religinės bendruomenės dienos centre.
Šeštokas Marius Vaicickas taip pat sakė, kad Dienos centre jie visuomet jaučia dėmesį ir pagalbą. “Mums viską paaiškina, skiria nemažai laiko. Turime puikią mokytoją”, - sakė daugiausiai socialiai remtinose šeimose gyvenantys vaikai.
Skaitykite daugiau: http://kauno.diena.lt/dienrastis/kita/tikejimo-jaukas-buto-remontas-13332#.VNd0qSyaIhB#ixzz3RAG2zVhI
http://www.ekbb.lt/naujienos
Kauno baptistai
[B]http://www.ekbb.lt/naujienu-archyvas-2012/#11Liepos 10-11 dienomis mūsų bendruomenė kartu su "The Way Sports" misija rengia evangelizacinius sporto renginius Petrašiūnų vidurinėje mokykloje, Panemunės ir "Ąžuolyno" vaikų globos namuose, o taip pat Kauno nepilnamečių kolonijoje. Melskitės, kad šie renginiai padėtų perteikti vaikams Evangelijos žinią apie Kristų.
http://jaunimozona.blogspot.com/2011/09/krikscioniska-krepsinio-stovykla.html
Baptistų naujienos
Šią vasarą mūsų bendruomenės padedant Šančių vidurinėje mokykloje vyko krikščioniška vaikų krepšinio stovykla. Atvažiavo gana gausi grupė iš JAV, kurios tikslas buvo paskelbti Evangeliją.
Amerikiečiai gana nuosekliai ir aiškiai dėstė Evangeliją išskaidžius ją į keturias pamokas.
Evangelijos skelbimo pabaigą lydėjo amerikiečio išsakoma atgailos malda. Visi, kurie iškelė rankas kaip Evangelijos priėmimo ir maldos išsakymo ženklą – buvo deklaruojami Dievo vaikais. Perklausius pastoriaus, kuris pasakė tokį teiginį - „Ar esate tuo tikras?“, išgirdau užtikrintą atsakymą „Taip!”.
... buvo girdimas juokas...
... Jėzaus sėkėjais buvo įvardinti virš 10 vaikų, dalis iš kurių toj pat stovyklai pasibaigus pradėjo rodyti ypatingus godumo bei savanaudiškumo požymius ir keikti vienas kitą be jokių gėdos ženklu.
http://www.kaunas.lt/pedagogutaryba/prevencija/priedas.html
Jungtinės metodistų bažnyčios vaikų dienos centras, Juozapavičiaus pr. 119, tel. 34 11 12, 8-611-71 956, veikia I – V 14.00 – 18.00, vadovas Jonas Baltrušaitis, el. p. gemada@takas.lt
Laba diena,
atsakydami į paklausimą, kodėl Kauno bendrojo ugdymo mokyklose netradicinės religinės bendruomenės gali organizuoti savo renginius, paaiškiname, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 8 straipsniu, tikinčiųjų mokinių ir jų tėvų prašymu valstybinėse švietimo ir auklėjimo įstaigose gali būti atliekamos tradicinių ir kitų valstybės pripažintų religinių bendruomenių ir bendrijų apeigos, neprieštaraujančios pasaulietinės mokyklos sampratai; jose dalyvaujama laisvu apsisprendimu.
Jūsų minimi baptistai ir metodistai yra valstybės pripažintos netradicinės religinės bendrijos.
Vadovaujantis Švietimo įstatymo 64 straipsnio 4 dalimi, savivaldybių mokyklų (Jūsų minimos Kauno miesto bendrojo ugdymo mokyklos yra savivaldybės mokyklos) veiklos priežiūrą atlieka savivaldybės vykdomoji institucija. Todėl dėl netradicinių religinių bendrijų veiklos bendrojo ugdymo mokyklose siūlome kreiptis į Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorių.
Taip pat informuojame, kad Švietimo ir mokslo ministerija pagal nustatytą kompetenciją vaikų dienos centrų, vaikų globos namų nekuruoja. Tai Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kompetencija.
-
Kiek gali būti skiriama kontrolinių darbų per dieną?
Vienas kontrolinis darbas. Kiek skiriama kontrolinių darbų, stebi mokyklos vadovas arba jo paskirtas kitas mokyklos darbuotojas. Kad bus rašomas kontrolinis darbas, mokinius būtina informuoti prieš savaitę. Skirti kontrolinį darbą po atostogų ar švenčių nerekomenduojama.
-
Kada kūno kultūros pamokas galima rengti lauke?
Sportuoti per kūno kultūros pamokas lauke galima, kai oro temperatūra yra ne žemesnė kaip minus 8° C (mokiniai turi būti tinkamai apsiavę ir apsivilkę). Kai lyja, sninga ar oro užterštumas kietosiomis dalelėmis viršija nustatytą leistiną lygį, kūno kultūros pamokos negali vykti lauke.
-
Norime paklausti, ar galima pagrindiniame ugdyme, įgyvendinant kūno kultūros bendrosios programos neolimpinių sporto šakų ir judėjimo įgūdžių veiklos sritis, pasirinkti sportinio šokio formas ir būdus?
-
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas
-
At šiais metais tikrai reikės 10kl. mokiniams laikyti PUPP?
Šiais metais mokiniai PUPP galės dalyvauti arba elektroniniu, t.y. užduotis gauti ir atlikti kompiuteriu, arba įprastu būdu, t. y. užduotis gauti ir atlikti popieriuje (numatyta, kad tokiu būdu jas atliks specialiųjų poreikių mokiniai).
Priklausomai nuo epidemiologinės situacijos, PUPP tradiciniu ir elektroniniu būdu gali būti vykdomas mokykloje, elektroninis PUPP gali būti vykdomas ir nuotoliniu būdu namuose.
Visi mokyklos mokiniai, dalyvaujantys PUPP, gali būti dalijami į tris srautus tam, kad būtų užtikrinti saugos reikalavimai, susiję su COVID-19, ir kuo daugiau mokyklų suteikta galimybė vykdyti PUPP elektroniniu būdu. Mokiniai turėtų būti dalijami į tris srautus. Patartume I ir II srautą daryti didžiausius, III –mažiausią. Tik vienas – I PUPP dalyvaujančių mokinių srautas – užduotis galės atlikti popieriuje, t. y. tradiciniu būdu (numatyta, kad šiuo būdu užduotis atliks specialiųjų poreikių mokiniai).
Kol kas PUPP tvarkaraščiai nesikeičia, bet gali keistis PUPP tvarka ir vykdymo būdas, tai priklausys nuo bendros epidemiologinės situacijos.
Daugiau informacijos:
https://www.nsa.smm.lt/stebesenos-ir-vertinimo-departamentas/pasiekimu-patikrinimai/pupp/
2021-03-02
-
Kokie bus sprendimai, jei atsiras ryšio kokybės problemų, vykdant PUPP namuose?
Neturintys galimybės naudotis kokybišku interneto ryšiu mokiniai galėtų ateiti į mokyklą, o mokykla paruoštų pavieniams mokiniams kompiuterius. Be to, sutrikus ryšiui I ir II srauto metu – numatytas PUPP atidėjimas į III srautą.
2021-03-16
-
At šiais metais tikrai reikės 10kl. mokiniams laikyti PUPP?
-
Brandos egzaminai
-
Kiek mokinys daugiausia gali pasirinkti laikyti brandos egzaminų ?
Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas nustato (7 punktas), kad mokinys be lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino, gali rinktis ir laikyti ne daugiau kaip šešių dalykų brandos egzaminus ir brandos darbą.
2021-03-31
-
Jei moksleivis, turintis Aspergerio sindromą (autistas) būtų atleistas nuo brandos egzaminų, ar būtų laikoma, kad jis įgijo vidurinį išsilavinimą?
AčiūLaba diena,
Mokinys, turintis visų dalykų patenkinamus metinius įvertinimus ir atleistas nuo brandos egzaminų, laikomas įgijusiu vidurinį išsilavinimą ir gauna brandos atestatą.
-
Kiek mokinys daugiausia gali pasirinkti laikyti brandos egzaminų ?
-
Švietimo pagalba, vaiko specialiųjų poreikių įvertinimas, pasiruošimas mokyklai
-
Sūnus mokosi vidurinės mokyklos 10 klasėje pagal individualizuotą pagrindinio ugdymo programą. Ar gavęs mokymosi pasiekimų pažymėjimą, jis galės mokytis toje pačioje mokykloje pagal socialinių įgūdžių programą?
Nuosekliojo mokymosi tvarkos aprašo 9 punktas lyg ir leidžia tai daryti.
Socialinių įgūdžių ugdymo programa įgyvendinama tik specialiosiose klasėse/mokyklose. Tad, jei Jūsų mokykloje yra įsteigta specialioji klasė, kurioje bus įgyvendinama socialinių įgūdžių ugdymo programa, o sūnui nustatyti dideli ir labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, tai mokytis pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą jis galės. Atkreipiame dėmesį, kad integruotai, bendrojoje klasėje ši programa neįgyvendinama.
-
Rugsėjo mėn. dukrai sueis 6 metai, ji lankė priešmokyklinę grupę. Nuvykome į Pedagoginę psichologinę tarnybą dėl vaiko brandumo mokytis pagal pradinio ugdymo programą nustatymo. Tarnyba nustatė, kad vaiko brandumas mokytis pagal pradinio ugdymo programą nėra pakankamas dėl nepakankamos emocinės socialinės ir intelektinės brandos, nors motyvacijos mokytis užtenka. Labai norime, kad dukra galėtų eiti į pirmą klasę, nes jau moka skaityti ir skaičiuoti.
Vaiko emocinė socialinė ir intelektinė branda itin kompleksinis „dalykas“, jis susideda iš daugybės dėmenų. Kartais intelektinė branda gerokai lenkia socialinę, ir galutinis rezultatas rodo, kad vaikas dar nebrandus mokytis pirmoje klasėje.
Tačiau Jūs turite teisę abejoti Psichologinės pedagoginės tarnybos išvadomis ir kreiptis į Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centrą (SPPC, Viršuliškių g. 103, Vilnius, tel. (8 5) 242 70 02, www.sppc.lt) dėl jos aptarimo ir galimo patikslinimo.
-
Kas įeina į Vaiko gerovės komisiją ir kokiu atveju į ją gali kreiptis mokinių tėvai?
Vaiko gerovės komisijos nariai: mokyklos direktorius arba pavaduotojas ugdymui, socialinis pedagogas, psichologas, specialusis pedagogas, logopedas, sveikatos priežiūros specialistas, klasių vadovai, mokytojai, auklėtojai. Į komisijos sudėtį taip pat gali būti įtraukiami mokinių tėvai, vietos bendruomenės, seniūnijos, nevyriausybinių organizacijų atstovai.
Jei vaikui iškilo problema mokykloje, tėvai pirmiausia turėtų ją aptarti su klasės auklėtoju, mokyklos psichologu, socialiniu pedagogu, logopedu. Kai problemai spręsti prireikia specialistų komandos, kreipiamasi į Vaiko gerovės komisiją. Komisijos nariai nagrinėja mokyklą vengiančių lankyti mokinių menkos motyvacijos, nesėkmingo mokymosi priežastis, teikia tėvams ir mokytojams rekomendacijas. Komisijos nariai taip pat vertina specialiuosius mokinių ugdymosi poreikius, teikia rekomendacijas dėl ugdymosi aplinkos pritaikymo, specialistų pagalbos ir kt. Jei būtina, siūlo tėvams, kad specialieji ugdymosi poreikiai būtų įvertinti savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos.
-
Kaip vertinami specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų mokymosi pasiekimai?
Mokinių, kurie ugdosi pagal adaptuotą pradinio ugdymo programą, mokymosi pasiekimai yra vertinami orientuojantis į konkrečiam vaikui iškeltus ugdymo(si) tikslus, uždavinius, numatomas įgyti kompetencijas. Rengiant adaptuotą programą konkrečiam mokiniui, ugdymo turinys „susiaurinamas“, atsižvelgiant į šio mokinio individualius gebėjimus.
Žymint šių mokinių pasiekimų pažangą Pradinio ugdymo dienyno skyriuje „Mokinių mokymosi pasiekimų apskaitos suvestinė“ yra rašoma padaryta arba nepadaryta pažanga (p.p arba n.p).
Mokinių, kuriems bendrojo lavinimo mokyklos pradinio ugdymo programos atskiri ugdomieji dalykai (as) yra modifikuoti, mokymosi pasiekimai yra vertinami taikant visiems mokiniams bendrą vertinimo sistemą, t.y. pagal pasiekimų lygių požymius, aprašytus bendrojoje pradinio ugdymo programoje.
Šiuo atveju vaikui turi būti sutiekiama kuo veiksmingesnė pagalba pagal jo galimybes siekti bendrojoje ugdymo programoje numatytų ugdymosi tikslų. Jei mokinys daro akivaizdžią pažangą ir jo pasiekimai yra aukštesni nei patenkinamo pasiekimų lygmens, turėtų būti svarstoma apie galimybę atsisakyti modifikavimo. Šį klausimą turėtų svarstyti mokyklos vaiko gerovės komisija.
Taip pat ši komisija turėtų nagrinėti atvejus, kai mokinys, kuriam modifikuojama dalyko/dalykų programos (tiksliau – ugdymo metodai, nes turinys nekinta), negali pasiekti pažangos. Tada reikia ieškoti priežasčių, kodėl mokiniui nesiseka (galbūt teikiama nepakankamai pagalbos, naudojami netinkami ugdymo metodai ir kt.).
Fiksuojant šių mokinių atitinkamo laikotarpio mokymosi pažangą Pradinio ugdymo dienyne įrašomas ugdomojo dalyko ir dalykų apibendrintas mokymosi laikotarpio (pusmečio ar trimestro) mokymosi pasiekimų lygmuo.
-
Sūnus mokosi vidurinės mokyklos 10 klasėje pagal individualizuotą pagrindinio ugdymo programą. Ar gavęs mokymosi pasiekimų pažymėjimą, jis galės mokytis toje pačioje mokykloje pagal socialinių įgūdžių programą?
-
Pedagogų atestacija ir kvalifikacija
-
Ar galioja vyr.socialinio pedagogo įgyta kvalifikacija, jei asmuo nedirba nuo 2013-09-01
Laba diena,
Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos nuostatai patvirtinti Švietimo ir mokslo ministro 2008 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. ISAK-3216 (Žin., 2008, Nr. 142-5669) nustato (96 punktas), kad atestuotam mokytojui ar pagalbos mokiniui specialistui nutraukus pedagoginę veiklą, jo įgyta kvalifikacinė kategorija galioja penkerius metus (nuo pedagoginės veiklos nutraukimo dienos).
-
Laba diena,
ar pradinio ugdymo mokytojui, dėstančiam etiką pradinėse klasėse, užskaitoma jo turima kvalifikacinė kategorija?Laba diena,
Susipažinę su Jūsų prašymu paaiškiname, kad Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. V-774, 1 priedas nurodo, kad dirbti pradinio ugdymo mokytoju gali asmuo baigęs pradinio ugdymo mokytojų rengimo programą. Visus dalykus moko vienas mokytojas.
Pradinio ugdymo mokytojui, mokančiam bet kurio dalyko pradinėse klasėse, įskaitoma turima kvalifikacinė kategorija.
-
Laba diena
Tarifikuojame valandas ir susidūrėme su problemą, kurią, tikimės, padėsite išspręsti. Ar mokytojas, baigęs universitetą, priskiriamas mokytojams, kuriems Nesuteiktos kvalifikacinės kategorijos, ar mokytojams, kuriems Suteiktos kvalifikacinės kategorijos? Paprasčiau tariant diplome mokytojas yra mokytojas, bet atestacijos komisijoj nebuvo. AčiūLaba diena,
Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 8 straipsnio 4 p. nustato, kad mokytojams (išskyrus trenerius) ir pagalbos mokiniui specialistams, įgijusiems aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją, iš karto suteikiama mokytojo ar pagalbos mokiniui specialisto kvalifikacinė kategorija.
-
Pasikeitus administracijai, iš mokytojų vėl pradėta reikalauti kompetencijos portfelių ir savianalizės anketų. Ar teisėti administracijos reikalavimai?
Tokių privalomų dokumentų nėra, bet tai mokyklos vidaus reikalas. Jei mokykloje sutariama, tokie dokumentai galimi.
-
Ar yra panaikinti Mokytojų atestacijos nuostatuose 19.3 ir 65 punktai, kurie kalba apie mokytojo ir pagalbos mokiniui specialisto veiklos ir kvalifikacijos tobulinimo savianalizės anketas?
Švietimo ir mokslo ministro 2009 m. sausio 16 d. įsakymas Nr. ISAK-94 (Žin., 2009, Nr. 10-378) nustato, kad Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos nuostatų 19.3 ir 65 punktai neteko galios.
-
1990 m. birželio 16 d. baigiau Vilniaus universitetą. Kokiai kvalifikacijai prilyginama mano įgyta kvalifikacija?
Vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro 2002 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 754 „Dėl studijų, baigtų pagal vienpakopę aukštojo mokslo sistemą, prilyginimo atitinkamų pakopų nuosekliosioms studijoms“ (Žin., 2002, Nr. 50-1925), kvalifikacijos, įgytos baigus studijas pagal vienos pakopos aukštojo mokslo studijų programas Lietuvos aukštosiose mokyklose iki Lietuvos aukštojo mokslo įstatymo įsigaliojimo, laikomos lygiavertėmis kvalifikacijoms, įgyjamoms baigus universitetines antrosios pakopos arba vientisąsias studijas.
Jūsų įgyta kvalifikacija, baigus studijas pagal vienos pakopos aukštojo mokslo studijų programas, prilyginama kvalifikacijai, įgytai baigus universitetines antrosios pakopos studijas arba magistro kvalifikaciniam laipsniui.
-
Baigiau Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetą (lietuvių kalbos pedagogikos kursą) ir įgijau aukštesniojo mokslo diplomą. Man suteikta pagrindinės mokyklos lietuvių (negimtosios) kalbos mokytojos kvalifikacija. Darbo patirties neturiu. Į kokias darbo vietas galiu pretenduoti su savo kvalifikacija?
Reikalavimus mokytojui apibrėžia Švietimo įstatymo (Žin., 2011, Nr. 38-1804 ) 48 straipsnis ir Kvalifikacinių reikalavimų mokytojams, dirbantiems pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, neformaliojo vaikų švietimo, pradinio, pagrindinio, vidurinio, specialiojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, aprašas (Žin., 2005, Nr. 43-1395). Vadovaujantis minėtais dokumentais, mokytoju gali dirbti asmuo, įgijęs aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą (arba specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 m.), esantis dalyko specialistu ir turintis pedagogo kvalifikaciją. Atsižvelgiant į šiuo metu galiojančias aukščiau paminėtų pedagogo kvalifikaciją reglamentuojančių teisės aktų nuostatas ir švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 patvirtintą Lietuvių valstybinės kalbos dalyko programą, pagal jūsų nurodytą diplome įrašytą kvalifikaciją, jūs galite dirbti mokykloje ir mokyti lietuvių kalbos (valstybinės) 5–10 klasėse. Taip pat galite dirbti pagal neformaliojo švietimo programas (išskyrus ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo).
-
Ar galioja vyr.socialinio pedagogo įgyta kvalifikacija, jei asmuo nedirba nuo 2013-09-01
-
Pedagogų pareigybiniai nuostatai
-
Klasėje mokosi probleminio elgesio mokinys.Pertraukų metu direktorė liepė klasės mokytojai pastoviai prižiūrėti šį mokinį,kad nekonfliktuotų su kitais klasės mokiniais.Ar direktorė teisi?Ar mokytoja neturi teisės į pertrauką,pailsėti tarp pamokų,pasiruošti kitai pamokai?Kas šiuo atveju būtų atsakingas pradinėse klasėse?
Nacionaliniuose teisės aktuose nėra detaliai reglamentuota, kaip turėtų būti organizuojamas mokinių užimtumas ir jų saugumo užtikrinimas mokykloje. Ši teisė deleguota pačioms mokykloms. Vadovaujantis švietimo įstatymo 49 str. ir 59 str. nuostatomis, nustatančiomis mokytojo ir mokyklos vadovo teises ir pareigas, už mokinių saugumą ugdymo proceso metu (tai ir pamokos ir pertraukos) atsako mokytojas ir už visus mokykloje vykstančius procesus – mokyklos vadovas. Mokyklos vidiniais dokumentais detalizuojama kaip, kokiomis priemonėmis bus užtikrinamas mokinių saugumas. Įprastai sudaromi mokytojų budėjimo per pertraukas grafikai ar priimami kiti sprendimai dėl darbo pertraukų metu.
Taip pat atkreipiame dėmesį į tai, kad "Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašas (Žin.,2012, Nr. 84-4409, 2013, Nr. 133-6804), nustatant mokytojo darbo apmokėjimą, apibrėžia 60 minučių trukmės pedagoginę darbo valandą, kurią sudaro kontaktinės valandos (pamokos, papildomojo ugdymo pamokos) ir pertraukos tarp pamokų. Mokytojo atlyginiams yra skaičiuojamas už pedagogines valandas, ne už kontaktines -45 min. Už pasiruošimą pamokoms tarifikuojamos papildomos valandos.
-
Mokykloje dirbu direktoriaus pavaduotoju ugdymui. Mokykla vidurinė, mokosi per 900 mokinių, mokykloje dirba buhalteris ir kasininkas. Ar direktorius gali į mano atliekamų darbų sąrašą įrašyti darbo laiko apskaitos žiniaraščių tvarkymą?
Direktoriaus pavaduotojams funkcijas paskirsto mokyklos direktorius. Funkcijos apibrėžiamos direktoriaus pavaduotojo pareigybės aprašyme.
-
Klasėje mokosi probleminio elgesio mokinys.Pertraukų metu direktorė liepė klasės mokytojai pastoviai prižiūrėti šį mokinį,kad nekonfliktuotų su kitais klasės mokiniais.Ar direktorė teisi?Ar mokytoja neturi teisės į pertrauką,pailsėti tarp pamokų,pasiruošti kitai pamokai?Kas šiuo atveju būtų atsakingas pradinėse klasėse?
-
Etatinis apmokėjimas
-
Nuo ko priklausys konkretaus mokytojo darbo užmokestis? Ar bus atsižvelgiama į turimą kvalifikacinę kategoriją?
Laba diena,
mokytojo darbo užmokestis priklausys nuo bendro dirbamų valandų skaičiaus, taip pat nuo darbo stažo ir kvalifikacinės kategorijos. -
Ar etatinis mokytojų darbo apmokėjimo modelis taikomas privačioms mokykloms?
Mokytojų etatinio darbo užmokesčio sistemos modelis taikomas valstybinių ir savivaldybių mokyklų, profesinio mokymo įstaigų, neformaliojo švietimo mokytojams. Nevalstybinėms mokykloms ši tvarka negalioja.
-
Laba diena,
Esame neformaliojo švietimo(muzikos mokyklos)pedagogai.Pagal naują apmokėjimo tvarką mums atlyginimą moka už 34 darbo savaičių kontaktines valandas per metus(nekontaktines valandas skaičiuoja nuo 34 sav. kontaktinių valandų).Mūsų mokslo metai trunka 36 sav. Ar teisi mokyklos administracija reikalaudama, kad mokytojai moksleivių atostogų metu būtų mokykloje? Dėkojame už jūsų atsakymą.Laba diena,
Pagal Darbo kodeksą ir jį įgyvendinančius teisės aktus mokytojas per metus dirba 42 savaites. Mokinių atostogų metu mokytojai atlieka funkcijas, susijusias su kontaktinėmis valandomis, ir funkcijas, susijusias su veikla mokyklos bendruomenei. Nepriklausomai nuo darbų intensyvumo tam tikru laikotarpiu mokytojui mokamas stabilus ir nekintamas atlygis visus metus.
Mokytojų darbą mokinių atostogų metu organizuoja mokyklos administracija.
-
Sveiki.Norėčiau sužinoti koks yra namų mokymo pamokos įkainis.Ačiū
Laba diena,
Mokytojui, mokančiam mokinį, kuriam dėl ligos ar patologinės būklės skirtas mokymas namuose, pareiginės algos pastoviosios dalie koeficientas nustatomas pagal Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo 5 priedo I skyriaus 1 punktą. Taip pat mokytojui 1–15 procentų padidinamas pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas dėl veiklos sudėtingumo.
-
Kaip skaičiuoti valandas mokyklos bendruomenei ir profesiniam tobulėjimui kai mokytojas dirba ne visu etatu?
Šimtas dvi valandos sudaro pilno etato darbo laiko dalį, skirtą privalomoms veikloms bendruomenei ir profesiniam tobulėjimui. Jeigu mokytojas turi tik dalį etato, proporcingai skiriama valandų veikloms bendruomenei ir profesiniam tobulėjimui. Kokią dalį darbo laiko mokytojas skirs kiekvienai iš šių veiklų, priklauso nuo susitarimo, įvertinus veiklų pobūdį ir poreikį. Jei mokykla mato poreikį, mokytojas gali turėti ir daugiau valandų minėtoms veikloms neturėdamas viso etato.
-
Nuo ko priklausys konkretaus mokytojo darbo užmokestis? Ar bus atsižvelgiama į turimą kvalifikacinę kategoriją?
-
Elektroninis dienynas
-
Noriu Jūsų paklausti dėl elektroninio dienyno paskyros skirtos Tėvams. Ar ji skirta tėvams vaikų kontrolei, ar kitiems tikslams? Aš nemoku anglų kalbos (manu tokių tėvų ne aš viena). Dienyno paskyroje mokytoja namų darbus užduotus rašo anglų kalba. Ką man vaikas išverčia, tuo ir turiu tikėti. Susisiekus su mokytoja, man buvo išaiškinta, kad "kadangi dėstoma anglų kalba, todėl ir klasės veikla, ir namų darbus pildoma anglų kalba ir jeigu nesuprantu, kas užduota namų darbų, galiu susisiekti telefonu". Noriu, paklausti ar tikrai, privaloma dienyną pildyti anglų kalba, jei esi anglų kalbos mokytojas?
Dėl įrašų dienyne. Įrašai dienyne daromi valstybine kalba. Tik mokinių mokymosi pagal dalyko programą apskaitai tvarkyti skirtų puslapių skiltį „Pamokos turinys“ mokytojas gali pildyti ta kalba, kuria organizuojama pamoka. Taigi anglų kalbos mokytoja pamokos turinį (ką mokiniai išmoko per pamoką, kokios įtvirtinimo užduotys skiriamos namų darbams ir kt.) gali pildyti anglų kalba. Tačiau el. dienyne yra daug daugiau galimybių, nei popieriniame. Jame numatyta galimybė atskirai įrašyti klasės, namų darbus ir kt. Jei tėveliai prašo (kai dar tik formuojasi mokinio mokymosi įgūdžiai ir kt.), užsienio kalbos mokytojas įrašus dėl namų darbų galėtų daryti ir valstybine kalba.
Dienynų formas galima rasti adresu https://www.smm.lt/web/lt/pedagogams/ugdymas/dienynai-ir-zurnalai
Dėl namų darbų. Namų darbai skiriami mokiniams, jie mokiniams turi būti aiškus. Mokiniai juos turėtų sėkmingai atlikti patys arba tik su minimalia kitų pagalba. Jei mokiniui reikia tėvelių, kitų šeimos narių pagalbos, labai svarbu vaiku pasitikėti, ugdyti jo savivertę. Ji nemažiau svarbi, nei žinios.
Taigi minimu atveju, kviestume kalbėtis su dalyko mokytoju, klasės auklėtoju, kad geranoriškai rasti visiems priimtiniausią bendravimo ir bendradarbiavimo formą.
-
Ką reikia rašyti 10 klasės dienyne pamokų turinyje tomis dienomis, kai dešimtokai laikė PUPP? Ar įsiskaičiuoja tų dienų pamokos į dalyko pamokų skaičių?
Dienynas pildomas tuomet, kai vyksta pamokos. Jei tą dieną pamokų nevyks, o atskiru mokyklos direktoriaus įsakymu bus vykdomas pasiekimų patikrinimas, dienynas nepildomas.
-
Ar dienyno puslapio skiltis „Pamokos turinys ir namų darbai“ pildoma valstybine kalba, ar kalba, kuria mokoma dalyko?
Dienynuose įrašai daromi valstybine kalba, ir tik dalykui skirtų puslapių skiltis „Pamokos turinys ir namų darbai“ pildoma ta kalba, kuria mokoma. T. y. mokytojas, mokantis mokinius anglų kalbos, pamokos turinį užrašo anglų kalba, mokantis rusų kalbos – rusiškus įrašus ir pan. Mokykloje, mokančioje tautinės mažumos kalba, skiltis „Pamokos turinys ir namų darbai“ tvarkoma šia kalba, išskyrus lietuvių valstybinės kalbos dalyką. Tačiau jei mokykloje, kurioje mokoma tautinės mažumos kalba, dalis dalykų mokoma lietuvių kalba, šių dalykų pamokų turinio skiltis pildoma irgi valstybine kalba.
-
Kai pamoka nevyksta dėl šalčio (nėra nė vieno mokinio klasėje), į dienyną rašome „Pamoka nevyko dėl šalčio“. Kaip rašyti, jeigu klasėje yra 1-6 mokiniai?
Dienynas tvarkomas vadovaujantis jame esančiais paaiškinimais ir Lietuvos Respublikos teisės aktams neprieštaraujančiais mokykloje priimtais sprendimais.
Jei bent vienas mokinys ateina į mokyklą ir pamoka vyksta, dienynas tvarkomas kaip įprastai, rašomas pamokos turinys ir kt. Jei kai kurie mokiniai nedalyvauja pamokoje dėl šalčio, mokiniams raidės „n“ neturėtų būti rašomos.
-
Koks įrašas daromas Pagrindinio ugdymo dienyno skiltyje „Pamokos turinys ir namų darbai“?
Dienyno dalykui skirto puslapio skiltyje „Pamokos turinys ir namų darbai“ mokytojas turėtų įrašyti, ko mokiniai mokėsi, mokymosi uždavinį, mokinių pasiektą rezultatą arba pamokos temą. Įrašo formą renkasi patys mokytojai.
Pvz., pamokos tema „Augalo ir gyvūno ląstelių panašumai ir skirtumai“ arba „Augalinės ir gyvūninės ląstelės atpažinimas“.
Mokymosi uždavinys:
- „Naudodamiesi augalo ir gyvūno ląstelių iliustracijomis, mokiniai geba nurodyti po keturis augalo ir gyvūnų ląstelių panašumus ir skirtumus“;
- „Mokiniai gebės/mokės atpažinti augalo ir gyvūno ląsteles“.
-
Kaip reikia pildyti dienyną pažintinių, turistinių dienų metu?
Vykstant į keliones ar organizuojant kitą kultūrinę, meninę, pažintinę, kūrybinę, sportinę, praktinę veiklą, vadovaujamasi mokyklos nustatyta tvarka, mokyklos direktoriaus įsakymu. Tomis dienomis mokinių ugdymas vykdomas pagal atskirą direktoriaus įsakymą, o ne pagal patvirtintą pamokų tvarkaraštį. Jei pamokos mokiniams mokytojas neveda, tai ir dienynas tai pamokai negali būti pildomas.
-
Vieni dienynai moksleivių tėvams nieko nekainuoja, už kitus, palyginti nedideles sumas, sumoka mokyklos, o sistema „Mano dienynas“ iš kiekvienos šeimos ima po 10 litų per metus. Ar teisėtai „Mano dienynas“ pradėjo imti rinkliavą?
Švietimo įstatyme nustatyta, kad valstybinėje ir savivaldybės mokykloje mokymas pagal bendrojo ugdymo programas yra nemokamas (72 str. 1 d.).
Jei mokykla naudoja elektroninį dienyną ir sudaro sutartį su elektroninio dienyno gamintoju, kurio paslauga mokama, ji tam gali skirti mokinio krepšelyje numatytas lėšas (20 Lt mokiniui per metus skiriama informacinėms ir komunikacinėms technologijoms diegti ir naudoti, taip pat ir elektroniniams dienynams tvarkyti). Iš mokinio tėvų jokių rinkliavų dėl elektroninio dienyno naudojimo – informacijos apie vaiko mokymosi pasiekimus teikimo – neturi būti, nebent tėvai patys nusprendžia ir apmoka papildomas paslaugas, pvz., SMS žinutes ir pan. Pažymius, pamokos turinį, pamokų lankomumą mokinių tėvai iš elektroninio dienyno sužino nemokamai.
Atkreipiame dėmesį, kad mokykla, nepriklausomai nuo to, naudoja ar nenaudoja elektroninį dienyną, tėvus privalo informuoti apie mokinių mokymosi pasiekimus. Jei mokyklos, kurioje naudojamas tik elektroninis dienynas, mokinių tėvai neturi prieigos prie elektroninio dienyno, tai mokykla privalo mokinio tėvus informuoti kitais būdais, pvz., išspausdinti mokinių pasiekimų suvestines ir įteikti tėvams.
-
Noriu Jūsų paklausti dėl elektroninio dienyno paskyros skirtos Tėvams. Ar ji skirta tėvams vaikų kontrolei, ar kitiems tikslams? Aš nemoku anglų kalbos (manu tokių tėvų ne aš viena). Dienyno paskyroje mokytoja namų darbus užduotus rašo anglų kalba. Ką man vaikas išverčia, tuo ir turiu tikėti. Susisiekus su mokytoja, man buvo išaiškinta, kad "kadangi dėstoma anglų kalba, todėl ir klasės veikla, ir namų darbus pildoma anglų kalba ir jeigu nesuprantu, kas užduota namų darbų, galiu susisiekti telefonu". Noriu, paklausti ar tikrai, privaloma dienyną pildyti anglų kalba, jei esi anglų kalbos mokytojas?
-
Tėvų finansinė parama mokyklai ir mokamos paslaugos
-
Kas nustato mokesčius už ikimokyklinio ugdymo grupę?
Savivaldybė arba kitas ugdymo įstaigos savininkas.
-
Ar teisėtai mokykla reikalauja pervesti 2 proc. pajamų mokesčio?
Tėvai, kiti rėmėjai į mokyklos fondą 2 proc. pajamų mokesčio sumos, kurią galima skirti pagal Labdaros ir paramos įstatymą, gali pervesti tik savanoriškai. Mokykla turi skelbti viešą ataskaitą, kam panaudojamos šios lėšos.
-
Kas nustato mokesčius už ikimokyklinio ugdymo grupę?
-
Informacija dėl koronaviruso
-
Kas nusprendžia, kurie mokiniai gali mokytis mokyklose nuotoliniu būdu?
Sprendimą priima mokyklos Vaiko gerovės komisija ar savivaldybės administracija pagal nusistatytą tvarką. Švietimo, mokslo ir sporto bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos parengė algoritmą, padedantį identifikuoti mokinius, kuriems reikalinga mokymosi pagalba.
Ar mokiniui reikalinga mokymosi pagalba nustatoma pagal 5 žingsnių rekomendacinį algoritmą
https://pagalbamokytis.lt/wp-content/uploads/2021/01/Algoritmas.pdfJei mokinys ir jo šeima nepajėgia ar nenori priimti mokytojų, mokyklos siūlomos pagalbos, mokinio mokymosi problemos aptariamos mokyklos Vaiko gerovės komisijoje ir siūloma kita pagalba.
2021-02-10
-
Ar mokyklos direktorius turi teisę versti skiepytis nuo covid-19? Ar kitu atveju teks išeiti iš darbo?
Atsakydami į Jūsų laišką, paaiškiname, kad prievarta nei mokytojai, nei kiti darbuotojai nebus skiepijami. Nepasiskiepiję mokytojai ar kiti mokykloje dirbantys specialistai galės dirbti.
Tikimės, kad mokykloje dirbantys darbuotojai, ypač mokytojai, yra sąmoningi ir atsakingi piliečiai, kurie rūpinasi savo ir kitų žmonių sveikata, o atsisakiusių skiepytis nebus daug.
Daugiau informacijos apie vakcinavimo tvarką rasite čia: https://koronastop.lrv.lt/lt/vakcinavimas/vakcinavimo-tvarka
2021-03-04
-
Kada bus pradėti vakcinuoti su abiturientais dirbantys mokytojai?
Pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas dirbantys mokytojai bus skiepijami bendra sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. Šiuo metu vakcinavimas vykdomas vadovaujantis Sveikatos apsaugos ministro įsakymu „Dėl skiepijimo valstybės biudžeto lėšomis įsigyjama covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos) vakcina prioritetinių gyventojų grupių nustatymo“ (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/30f336e0469111eb8d9fe110e148c770/asr).
2021-03-15
-
Ar dalykininkams, neturintiems kontaktinių pamokų, privaloma testuotis?
2021-03-29Testai privalomi visiems kontaktiniu būdu dirbantiems švietimo įstaigų darbuotojams, laisviesiems mokytojams ir kitiems švietimo teikėjams. Taip pat ir visiems kitų įstaigų darbuotojams, kurie teikia valymo, maisto tiekimo ar kitas paslaugas švietimo įstaigoje ir kituose švietimo teikėjuose.
Darbdavys privalės užtikrinti, kad įstaigose dirbtų tik sveikatą pasitikrinę ir nesergantys darbuotojai. Kitu atveju darbuotojas negalės dirbti kontaktinio darbo, tik nuotoliniu būdu.
Testavimas darbuotojams nemokamas - patikrinimai finansuojami valstybės biudžeto lėšomis.
Teisės aktai dėl testavimo:
Dėl tyrimų dėl Covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos) organizavimohttps://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/fa9c0ad0a1be11eaa51db668f0092944/asr
„Dėl darbų ir veiklos sričių, kuriose leidžiama dirbti darbuotojams, tik iš anksto pasitikrinusiems ir vėliau periodiškai besitikrinantiems, ar neserga užkrečiamosiomis ligomis, sąrašo”
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.6A8A7A3BBCDC/asr
2021-03-29
-
Kas nusprendžia, kurie mokiniai gali mokytis mokyklose nuotoliniu būdu?
-
Kiti klausimai
-
Sveiki,
Esu baigusi Vilniaus kooperacijos technikumą 1987metais ir gavus buhalterio diplomą.Klausimas būtų toks: kaip dabar vadinasi studijų lygis?Laba diena,
Lietuvoje iki 1991 metų veikė technikumai, specialiosios vidurinės mokyklos (pedagogikos, prekybos, medicinos, kultūros, muzikos ir kt.), kuriose buvo vykdomas mokymas pagal specialiojo vidurinio mokslo programas. Baigusiesiems specialiojo vidurinio mokymo programas buvo išduodami diplomai, liudijantys įgytą specialųjį vidurinį išsilavinimą ir suteiktą profesinę kvalifikaciją.
Specialusis vidurinis išsilavinimas niekam neprilyginamas.
-
Laba diena, esu muzikos pedagogė, dirbu ikimokyklinėje įstaigoje 30 metų. Turiu muzikos mokytojo- metodininko kvalifikacinę kategoriją. Ar turėčiau lankyti specialiosios pedagogikos ir psichologijos kursus? Dėkoju.
Laba diena,
Atsakydami į Jūsų pateiktą klausimą informuojame, kad visi mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas privalo būti išklausę specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos kursus, jeigu šių kursų neišklausė anksčiau arba studijų metu.
-
Laba diena, ar tėvai privalo pradinių klasių mokytojos norus vykdyti: pildyti printerio kasetes, pirkti spausdinimo popierių, kreidą, magnetukus? Ar nėra numatyta administracijos lėšų mokytojai darbui kanceliarinėm prekėm? Prašau mano užduotą klausimą atsakyti viešai, kad visiems tėvams būtų aišku ar mes privalome, juk mokslas nemokamas. Savo Vaikams nuperkame visas priemones, bet ar mokytojai turime pirkti?
Laba diena,
atsakydami į Jūsų laišką, informuojame, kad mokyklos gauna finansavimą iš kelių šaltinių: valstybės biudžeto (mokymo lėšos), savivaldybės biudžeto (ūkio lėšos) ir kitų šaltinių (pvz., mokyklų fonduose kaupiama rėmėjų parama). Mokymo lėšas sudaro lėšos, skirtos pedagoginio personalo atlyginimams, vadovėliams, mokymo priemonėms pirkti (išskyrus pratybų sąsiuviniams), mokinių pažintinei veiklai organizuoti ir t. t. Ūkio lėšas (lėšos mokyklų remontui, atlyginimai aptarnaujančiam personalui, lėšos pastato eksploatacinėms išlaidoms padengti, pinigai šildymui, elektrai ir kt.) skiria savivaldybė (ar kitas mokyklos steigėjas) iš savo biudžeto. Švietimo įstatymo 70 straipsnyje yra nustatyta, kad valstybinėje ir savivaldybės mokykloje mokymas pagal bendrojo ugdymo programas yra nemokamas (tėvai mokinį aprūpina tik individualiomis mokymo priemonėmis (pratybų sąsiuviniais, rašymo priemonėmis, skaičiuotuvais ir kt.). Kitų atvejų teisės aktai nenumato. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pasisako prieš bet kokias nesavanoriškas rinkliavas. Galimas tik savanoriškas mokyklos rėmimas pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą. Pajamų mokesčio dalį (iki 2 proc.), remiantis Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymu, mokinių tėvai taip pat gali skirti savanoriškai. Taigi mokyklos direktorius ar mokytojai negali reikalauti iš mokinių tėvų, tuo labiau iš mokinių, įnašų mokyklai.
-
Norėjau paklausti, kokios prevencinės programos yra vykdomos prieš seksualinę prievartą mokyklose.
Temos aktualumas:
https://www.tv3.lt/naujiena/jaunimas/821407/seksualines-priekabes-mokykloje-prievarta-ar-nekalti-zaidimai
https://lietuvosdiena.lrytas.lt/aktualijos/suaugusiuju-beda-priekabiavima-vadina-vaiku-isdykavimu.htmLaba diena,
atsakydami į Jūsų paklausimą pažymime, kad mokyklos vadovas pagal Švietimo įstatymo 59 straipsnį yra atsakingas už sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.
Švietimo įstatymo 43 str. įtvirtinta, kad švietimo įstaiga privalo sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose.
2017 m. kovo 22 d. Švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. V-190 patvirtintos Smurto prevencijos mokyklose įgyvendinimo rekomendacijos. Jose numatyta, kad mokyklos vadovas įsakymu patvirtina smurto ir patyčių prevencijos ir intervencijos vykdymo mokykloje tvarką, kurioje: įtvirtina, kad visi mokyklos darbuotojai reaguoja į smurtą ir patyčias nepriklausomai nuo smurto ir patyčių formos, turinio, lyties, amžiaus, socialinio statuso, religinės ar tautinės priklausomybės ar kitų asmens ypatybių; nustato pranešimų apie smurtą ir patyčias procedūrą (kokia forma, kam ir per kiek laiko apie smurtą ir patyčias praneša mokyklos bendruomenės nariai); apibrėžia mokyklos darbuotojų veiksmų seką ir jų tarpusavio bendradarbiavimą, įtarus ar pastebėjus smurtą ar patyčias tarp mokinių; nustato, kokių priemonių imasi mokyklos vadovas, gavęs pranešimą, kad mokyklos darbuotojas patiria smurtą ar patyčias ar pats smurtauja ar tyčiojasi; apibrėžia smurto ir patyčių atvejų mokykloje registravimo tvarką (patyčių dinamikos analizei ir atitinkamų prevencijos ir intervencijos priemonių planavimui); numato švietimo pagalbos ar kitos reikalingos pagalbos (pvz., policijos, medicininės pagalbos) priemones smurtą ar patyčias patyrusiems ar smurtavusiems dalyviams, stebėtojams (mokiniams), tėvams.
Su mokyklos nustatyta smurto ir patyčių prevencijos ir intervencijos tvarka pasirašytinai supažindinami visi mokyklos bendruomenės nariai, tarp jų – ir tėvai. Rekomendacijose numatyta, kad mokykla aktyviai bendradarbiauja su tėvais, skatina juos aktyviai įsitraukti į saugios mokymosi aplinkos kūrimą, prevencinių priemonių planavimo ir įgyvendinimo procesus, konsultuoti ir informuoti tėvus.
Mokinių tėvai yra mokyklos bendruomenės dalis, todėl turi būti aiškiai informuoti apie mokykloje priimtas tvarkas, vykdomas prevencines programas, įsipareigoti bendradarbiauti su mokykla. Tai yra nustatoma mokymosi sutartyje. Pirmiausia, kylant klausimams, rekomenduotina kalbėti su vaiko klasės auklėtoju, prireikus, galima kreiptis į mokyklos švietimo pagalbos specialistus (psichologą, socialinį pedagogą), mokyklos vadovą. Jei dėl kokių nors priežasčių nepavyksta rasti sutarimų mokykloje, galima kreiptis pagalbos į mokyklos steigėją – savivaldybę. Minėtose Smurto prevencijos mokyklose įgyvendinimo rekomendacijose numatyta, kad už Rekomendacijų įgyvendinimą savivaldybėje atsakingas savivaldybės administracijos švietimo padalinys, bendradarbiaudamas su savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisija.
-
Organizuojant nuotolinį mokymą karantino laikotarpiu, daliai darbuotojų ir mokinių, kurie neturi technologinių galimybių dirbti arba mokytis nuotoliniu būdu, mokykla gali laikinai suteikti mokyklos kompiuterį, planšetę ar telefoną. Kaip įvardinti turto perdavimo pagrindą sudaromose sutartyse (panauda, ar kitaip?)?
Panaudos fiziniams asmenims valstybės turtui nėra, todėl siūloma įvardinti : "Kompiuterinės įrangos naudojimo sutartis", kurioje davėjas-mokykla perduoda konkretų turtą (identifikuoti) naudotis karantino laikotarpiu. Turto perdavimo naudotis tikslas: užtikrinti ugdymo procesą nuotoliniu būdu. Gavėjas-mokinys ar mokytojas atsako už turto naudojimą pagal paskirtį, saugoti jį ir grąžinti davėjui pasibaigus karantino laikotarpiui. Kadangi vaikai daugiausia bus nepilnamečiai, galėtų būti parašas ir tėvų, kaip laiduotojų.
-
Sveiki,
Klausimai-atsakymai
- Ugdymo organizavimas
- Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas
- Brandos egzaminai
- Švietimo pagalba, vaiko specialiųjų poreikių įvertinimas, pasiruošimas mokyklai
- Pedagogų atestacija ir kvalifikacija
- Pedagogų pareigybiniai nuostatai
- Etatinis apmokėjimas
- Elektroninis dienynas
- Tėvų finansinė parama mokyklai ir mokamos paslaugos
- Informacija dėl koronaviruso
- Kiti klausimai